הלכה ברורה ב' | על סדר השו"ע

 

שיעורים בהלכה על סדר השולחן ערוך,

על פי הספר "הלכה ברורה"

חלק ב – מסימן מ"ו עד – פ"ח

  הלכות קריאת שמע

סימן נח – הלכות קריאת שמע וברכותיה

סימן נט – דין ברכה ראשונה ביוצר

סימן ס – דין ברכות לקריאת שמע ואם צריכים כונה

סימן סא – דין כמה צריך לדקדק ולכון בקריאת שמע

סימן סב – מי שלא דקדק בקריאת שמע או לא השמיע לאזנו

סימן סג – לישב בשעת קריאת שמע ושלא יישן

סימן סד – דין הטועה בקריאת שמע

סימן סה – הנכנס לבית הכנסת ומצא צבור קוראין קריאת שמע או שהפסיק בשעת הקריאה,

סימן סו – באיזה מקום יכול להפסיק ובאיזה מקום לא יפסיק

סימן סז – דין ספק אם קרא קריאת שמע

סימן סח – שלא להפסיק בפיוטין

סימן סט – דין פורס על שמע

סימן ע – מי הם הפטורים מקריאת שמע

סימן עא – אבל והעוסקים במת פטורים מקריאת שמע

סימן עב – דין נושאי המטה והמנחמים והמלוין

סימן עג – הישן עם אשתו ובניו איך יתנהג

סימן עד – שלא לברך כשאיבריו רואין את הערוה

סימן עה – להזהר מגלוי שער וקול אשה בשעת קריאת שמע וכן שלא לקרותה כנגד הערוה,

סימן עו – להזהר מצואה בשעת קריאת שמע

סימן עז – שלא לקרות כנגד מי רגלים

סימן עח – מי שנצטרך להטיל מים בשעת קריאה

סימן עט – מי שנזדמן לו צואה בשעת קריאה

סימן פ – מי שאינו יכול להשמר מהפיח

סימן פא – דין צואת קטן

סימן פב – דין צואה יבשה

סימן פג – דיני בית הכסא בקריאת שמע

סימן פד – אם מתר לקרות במרחץ

סימן פה – באיזה מקומות אסור לקרות קריאת שמע

סימן פו – צריך להרחיק מן מים סרוחים

סימן פז – כמה צריך להרחיק בשעת קריאת שמע מן גרף של רעי

סימן פח – בעל קרי מתר בקריאת שמע

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

תגיות

4 תגובות על “הלכה ברורה ב' | על סדר השו"ע”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. גדי הרוש הגיב:

    כבוד הרב שלום!
    אני שומע ממגוון השיעורים המרתקים ולומד המון

    רציתי לשאול את הרב האם יהיה המשך לשיעורים בהלכה על סדר השו"ע ?

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      שלום
      אכן יש המשך לשיעורים הללו, אנו מוסרים אותם יום יום באופן קבוע, וזה אף עולה לאתר בהתאם להתקדמות, ככל שאר השיעורים. למעט בחגים שלפני החג אנו מוסרים הלכות מענייני החג.

  2. גבריאל ג"ראפי הגיב:

    הרב שבוע טוב.
    נשאלתי בשיעור. מדוע לא קובעים את חצות הלילה באות צורה שקובעים את חצות היום. ז"א חצי הזמן מהשקיעה עד עלות השחר? תודה.

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      שלום
      בענין חצות היום – יש לנו אפשרות בדיקה, על ידי התבוננות בשמש וכשנראה שהיא בדיוק באמצע הרקיע – נדע שזהו חצות היום. כפי שאחז"ל שזמן חצות היום הוא בעת שהחמה בראש כל אדם [פסחים צד.].
      לעומת זאת בחצות הלילה כיצד נבדוק מה הוא זמן חצות? לכן אנו לוקחים את זמן חצות היום ומוסיפים עליו בדיוק 12 שעות – שהרי היום 24 שעות – וכך אנו מקבלים את זמן חצות הלילה.
      [בנוגע לשאלה הרי חצות היום אינו בדיוק הזמן שבו אמצע היום מעלות השחר ועד צאת הכוכבים, שהרי עה"ש הוא 72 / 90 דקות קודם הנץ, וצאת הכוכבים הוא 20 דקות אחר השקיעה, וא"כ אין זה נקודת האמצע ביום?? בשאלה זו נשתברו קולמוסים רבים, וקשה לפרט את כל השיטות שנכתבו ביישוב הענין, תוכל לראות בקובץ 'עץ חיים' [באבוב ח"ג] מאמר שלם שמסכם את השיטות בנושא. ע"ע שו"ת איש מצליח ח"א סי' טו, ובשו"ת אור לציון חלק ג בהערות פרק יא, ובח"ב פרק ד' תשובה ח' ובפרק ט"ו בבאורים לתשובה ו'].

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

השיעורים באתר לרפואת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה בתושח"י

קרא פרק תהלים לרפואתו>>

 

דיסק חדש!!

הלכות יורה דעה

מכתב מאליהו חלק ד'

שלחן ערוך חלק א