הלכות שבת

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

תגיות

8 תגובות על “הלכות שבת”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. שאולי הגיב:

    סימן שיח ציינת אסרת אם בן אדם הוציא סיר של קציצות לא מבושלות במקום אורז מדין שוגג.

    אנחנו למדנו אצלנו בשיעור שזה לא דין שוגג זה דין מתעסק ולכן מותר.

    שוגג זה אם שכח ששבת היום או שלא ידע שזה אסור – וזה לא המקרה.

  2. בועז שלום בועז שלום הגיב:

    לשאולי שלום
    א. כששואלים על הלכה שנמסרה בשיעור, יש לציין במדויק את המיקום – שם השיעור / קישור, והדקה בה נמסרו הדברים.
    במקרה שלנו – http://taamu.co.il/%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%91%D7%AA/?the-video=96 דקה 21 +
    ב. אני מציע שתשמע שוב את השיעור ותבדוק האם אמרתי את מה שכתבת.

  3. שאולי הגיב:

    אכן הבאת דוגמאות לשוגג ואחד מהם זה הסיר עם הקציצות הלא מבושלות.
    סימן שיח הרצאה 1 דקה 02:09-03:01 .

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      אמת, אך שם הובא הדבר ככותרת לכל המצבים שאדם עשה דבר שלא במתכוין, וביניהם גם דוגמאות של מתעסק, שגם הם נעשו שלא במתכוין.
      בשיעור שלאחריו התחלנו לפרט, ואז יצרנו הבחנה בין מיני השוגגים, שיש שוגג שהוא בגדר "מתעסק".

  4. גבריאל ג'ראפי הגיב:

    הלכות בורר שיעור שיט 4 דקה 2.50.
    אסור להוציא ענבים לא טובים מהאשכול.
    מדוע פה לא אומרים את הסברא שכן ברייתם וטבעם כמו הקוצים בדגים או גרעיני האבטיח?

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      לר' גבריאל שלום,
      החילוק פשוט, ההיתר שם הוא מפני שהעצמות הינן חלק מן הדגים מטבע בריאתם, וכן הגרעינים הן חלק מן האבטיח, ולכן מותר תוך כדי אכילה להסירם. לעומת זאת כל ענב נחשב בפני עצמו, ואין לומר שהענב הרקוב הוא חלק מן הענב הטוב [ולא בשל ריקבונו, אלא משום שאינן עצם אחד מטבע ברייתם].

  5. גבריאל ג'ראפי הגיב:

    שלום לרב.
    בשיעו הלכות צובע אמר הרב שדבר שלא מחזיק 24 שעות זה נקרא דבר שאינו מתקיים.(הרב דיבר על שפתון לאישה)
    שאלו אותי למקור הדבר. תודה.

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      לר' גבריאל שלום
      בענין מה נקרא צבע המתקיים ומה לא נקרא מתקיים [- שאז זה נחשב לצובע רק מדרבנן], נחלקו הפוסקים.
      יש אומרים שיישאר עד מוצ"ש, ואז נקרא מתקיים, יש אומרים כ"ד שעות, ויש אומרים כפי מה שהדרך לקיים אותו דבר הצבוע.
      עי' מש"כ בזה ב'אור השבת' כרך יז עמ' פח.
      וענין של פחות מכ"ד שעות שנחשב ל"לא בר קיימא" מצינו גם לגבי קושר, שקשר לפחות מכ"ד שעות אינו נחשב קשר של קיימא. [ע' משנ"ב שיז סק"ו מהפרמ"ג].

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

דיסק חדש!!

הלכות יורה דעה

מכתב מאליהו חלק ד'

שלחן ערוך חלק א