מכתב מאליהו לרב דסלר | כרך א'

סדרת השיעורים בספרי מוסר

מכתב מאליהו לרב דסלר

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

9 תגובות על “מכתב מאליהו לרב דסלר | כרך א'”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. ניר יוסף הגיב:

    אין מילים ,פשוט כך….בלי עין הרע , בן פורת יוסף…
    מאז שנכנסתי לאתר אני בכל פעם נדהם מחדש…
    יהי רצון שאני אספיק ללמוד את כל השיעורים כאן
    תודה לכם על מסירות הנפש,תבורכו מפי עליון!

  2. דוד הגיב:

    שלום רב רציתי לשאול האם השיעורים על כרך א כוללת את כל הספר או שיש חלקים בשיעורים על המועדים כמו שעשית בכרכים האחרים בתודה מראש

  3. הרב בועז שלום שליט הרב בועז שלום שליט"א הגיב:

    בשיעורים במכתב מאליהו הפרדנו את השיעורים העוסקים במועדים משאר הספר.
    הסיבה לכך פשוטה. אדם השומע דיסק / שיעורים ברצף – בדרך כלל אינו מעונין לשמוע באמצע השנה ענייני יום הכיפורים, או ענייני תשעה באב. דבר בעתו מה טוב, ואדם מעדיף לשמוע בכל עת מעניינא דיומא.
    אי לכך מצאנו לנכון להפריד את השיעורים ה"עונתיים" – העוסקים במועדים, ולאפשר לאדם הנמצא בתקופה המתאימה – לשמוע את כל שיעורי הרב דסלר על המועד בו הוא נמצא – ברצף. [כיון שנושאים מסויימים נמצאים מפוזרים בכמה מן הכרכים, כדוגמת נושא התשובה ועוד].
    כמו כן אנו מתעתדים בל"נ להוציא דיסק של שיעורי המכתב מאליהו על המועדים, כפי שהוצאנו כרך א' וכרך ב' [שלא כוללים המועדים], וכבר עתה ניתן לומר שנושא התשובה והימים הנוראים בכתבי הרב דסלר מכיל קרוב לדיסק שלם. [סיימנו בס"ד למסור שיעורים על נושא זה מכל כרכי המכתב מאליהו ב"ה].

  4. שי הגיב:

    באמת תודה רבה לרב, השיעורים מבוארים בצורה נהירה וברורה. המשך בפעלך, גם אם רק אחד יזכה וישמע, אני בטוח שתבוא על שכרך על כך. תודה!

  5. מיכל לב הגיב:

    בס"ד

    תגובה על מכתב מאליהו כרך א

    הרצאה מעניינת ובשפה ברורה. יישר כח!

    מיכל

  6. כרמית הגיב:

    שלום,
    ברצוני לברר, היכן הרב דסלר עוסק בדאגה ורפואתה?
    תודה, כרמית

  7. רותי הגיב:

    שלום וברכה
    ברצוני לשאול שאלה בקשר לנקודת "מבט האמת" אותה מציג הרב דסלר בספרו.
    האם הרב דסלר בא לומר כאן, שכשאדם נמצא בנקודות בחירה משמעותיות בחייו ועומד על צומת דרכים, או אפילו סתם בכל מיני שאלות,
    על האדם לבדוק בתוכו, בליבו פנימה מהי נקודת האמת שלו ועל פיה ללכת?
    זה לא מתיישב על דעתי כל כך, כיוון שהשכל הרבה יותר חכם, ולפי דעתי רק בירור שכלי טהור יכול להיות אמיתי.
    האם לא הבנתי את דבריו נכון? אשמח להסבר מפורט.. תודה!!

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      שלום
      בכל הערה יש לציין את השיעור הספציפי עליו מתכוונים להעיר, ואת הדקה הרלוונטית לנושא.
      אני מבין בכל אופן שאת מתכוונת לשיעור 28 – "לא נפלאת היא ולא רחוקה"
      כפי שהדברים בוארו בשיעורים בארוכה, השכל אינו הכלי עליו ניתן לסמוך בהחלטות גורליות, שיש לנו בהן נגיעות. השכל משוחד, ותמיד האדם יראה כפי הצד שיותר נוח לו לראות… השכל משמש כעורך דין, ולא כשופט.
      ולכן יש לאדם להתבונן פנימה בחדרי ליבו, שהגם ש"יפתה היצר את האדם לומר כי גם דרך השקר אמת הוא, מכל מקום יודע הוא בעצמו שדרך האמת אמיתית יותר, ורק יחשוב את השקר כמו תחליף לאמת. וזה מחסדי הבורא שלא נתן רשות ליצה"ר לכסות האמת לגמרי, אלא כל אדם יוכל להבחין בלבו באיזה דרך הוא האמת לאמתו" [מכתב מאליהו ח"א עמ' 60].
      ודבר זה ברור ופשוט הוא שהגם שפעמים רבות האדם נאבק בלהט [לדוגמא בויכוח תובע/נתבע בבית דין] וטוען טיעונים שכליים כבדי משקל, אך בתוך תוכו הוא מרגיש שזה לא האמת ממש, אלא טוען זאת כי זה נח לו, ומגייס כל בדל טיעון להצדיק רצונו. השכל כאן לא יוכל להועיל. הוא משוחד מהרווח שהאדם ירוויח מכך שיטען טענה פלונית. אם יהרהר בליבו פנימה עמוק, יוכל להבחין שדבריו אינם הצדק הצרוף, אלא מונחים מהרצון להרוויח או לא לצאת נפסד.

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

דיסק חדש!!

מכתב מאליהו חלק ג'

ספר תומר דבורה'

אורחות צדיקים חלק ב'