השיעורים באתר לעילוי נשמת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה זלה"ה

קרא פרק תהלים לעילוי נשמתו>>

 

דרוש מתנדב לזיכוי הרבים >>

אור החיים פרשת בשלח

אור החיים

חומש שמות

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

4 תגובות על “אור החיים פרשת בשלח”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. יעקב חיון הגיב:

    אני כבר כמה שנים עם השיעורים של הרב וממש מפעל חשוב ביותר, חזק וברוך!
    ברצוני לשאול שאלה בנוגע לאור החיים פ' בשלח סוף שיעור א
    לגבי האור שהיה להם כל הזמן, ממש בסוף השיעור הרב שאל שם את אחד המשתתפים "איך יכולים להרדם עם אור?"
    וזה שאלה שהטרידה גם אותי, אם אפשר תירוץ מהרב.
    *אני חשבתי לומר בהתבסס על מה שהרב אמר שהאור היה מוגבל ולא היו רואים איש באוהל חברו (צניעות) אולי גם כאן האור היה "נכבה" לפי הצורך?
    אשמח לתגובה
    .
    ועוד משהו הרב פעם אמר שיש מישהו שאומר שלעתיד לבא יהיה ניסיון כמו של אליהו בהר הכרמל והאש הפעם תרד אצל נביאי הבעל…
    אם אפשר מקור לזה
    בתודה מראש

    • בועז שלום הגיב:

      ליעקב שלום
      תודה על הדברים!
      א. השאלה כיצד אפשר להרדם עם אור נאמר בהלצה… מי שרוצה לישון ישים כיסוי לעיניו וירדם…
      ב. בנוגע לנסיון לעתיד לבוא כך כתב האדמו"ר מסאטמר בספרו על הגאולה ועל התמורה משמו של הרה"ק מרוז'ין שאמר: "תדעו, שכמו שירד אש מן השמים לאליהו בהר הכרמל ולא ירד לנביאי הבעל, בעקבתא דמשיחא יהיה ההיפך, שירד אש מן השמים לנביאי הבעל ויהיו הנסיונות גדולים ועצומים קשים ומרים, ואני עומד ומזהיר לכם על זה למען תדעו להיות זהירים בדבר! ע"כ לשון קדשו.

  2. יעקב חיון הגיב:

    שלום לכבוד הרב
    האם אפשר בבקשה מקור מדויק לחידוש מהמגיד מדובנא לגבי ויהי ו"והיה"?

    • בועז שלום הגיב:

      ליעקב שלום
      הדברים מובאים בספר 'אהל יעקב' למגיד מדובנא –פרשת שמיני, ואצטט:
      "שם בסמוך, ובגמרא: כל מקום שנאמר ויהי אינו אלא צרה והיה אינו אלא שמחה (מגילה י').
      אולי יתכן להמתיק הדבר כי מאמר ויהי הנה שורש המלה יהי והוא לשון עתיד, רק הוא"ו מהפך המלה מעתיד לעבר. ומאמר והיה הוא להיפך, כי מלת היה הוא לשון עבר, והוא"ו מהפך המלה מעבר לעתיד.
      והנה זה דרך בני אדם כי ענין רע יאבה האדם להיות חפשי ממנו ומשתוקק על הרע המעותד לבוא עליו לאמר: מי יתן והיה העתיד כבר עבר ובטל ממנו, וההיפך בדבר שמחה יאבה וישתוקק גם אם הענין כבר עבר יתאוה ויאמר: מי יתן שיהיה העבר עתיד.
      לכן יפה עשה המניח הלשון אשר אצל צרה ורעה אמר בה מלת ויהי – מלה המהופכת מעתיד לעבר כי כן תשוקת האדם להיות הצרה העתידה כבר עבר שיהיה פטור ממנה.
      והיה אינו אלא שמחה – מלה מהופכת מעבר לעתיד – כי כן המשפט בדבר שמחה להתאוות בעניין גם אם כבר עבר שיהיה ושיהיה בעתיד (ועי' בחבורנו קול יעקב ריש מגילת אסתר כתבנו שם דברים אחרים, ואתה תבחר)": עכ"ל.

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

. כל שיעורי הרב במדיה דיגיטאלית!!

נגן דוקו ביט הנפשהסנדיסק 128כרטיס זכרון 128