אור החיים פרשת שמות
אור החיים
חומש שמות
אור החיים פרשת שמות שיעור א”
אור החיים פרשת שמות שיעור ב”
אור החיים פרשת שמות שיעור ג”
אור החיים פרשת שמות שיעור ד”
אור החיים פרשת שמות שיעור ה”
אור החיים פרשת שמות שיעור ו”
אור החיים פרשת שמות שיעור ז”
אור החיים פרשת שמות שיעור ח”
אור החיים פרשת שמות שיעור ט”
אור החיים פרשת שמות שיעור י”
אור החיים פרשת שמות שיעור י”א
5 תגובות על “אור החיים פרשת שמות”
בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.
תגובות הגולשים לבטל
שאל את הרב
- נשמה, גלגול נשמות ותודעה נשאל ע"י יעקב
- מה מקור המילה אשתקד? נשאל ע"י אנונימי
- שאלה על השיעורים בחומש עם רש"י על הפרשה נשאל ע"י גרשון
- האם מותר לאדם להתחתן עם אשה מעוברת מאדם אחר, או מניקה? נשאל ע"י אנונימי
- פלטות לשיניים בפסח, ודיבור חול בחול-המועד, מותר? נשאל ע"י שחף רחל
בועז שלום says:
לאידן שלום אכן אתה צודק, אנחנו כותבים באופן מרוכז 10 שיעורים...
בועז שלום says:
בדיקה
אידן כתר says:
כבוד הרב השיעורים מדף עז עד דף פ' לא עובדים
בועז שלום says:
לטל שלום הטועה בג' אחרונות חוזר לראש הג' - דהיינו למודים,...
בועז שלום says:
ליהונתן שלום שאלתך טובה, יתכן מאד, היות ולפרש"י החטא בגינו נענשו...
הערה בפירושו של האור החיים בקובץ ה' דקה 28, על הפסוק [שמות ב' כא] ויואל משה וגו' האם הגירסה היא "למנה" או "למשה" – ניתן לראות כאן https://taamu.co.il/?p=152704
שלום לרב.
פסוק הראשון בפרשת תרומה.
האור החיים הסביר למה לא מספיק לומר 'לאמור' וצריך לומר גם 'דבר אל בני ישראל'. אבל לא הבנתי למה לא מספיק 'דבר אל בני ישראל' בלי לאמר?
תודה.שבת שלום.
לר' גבריאל שלום
אם היה כתוב רק "דבר אל בני ישראל" הייתי חושב שמשמעותו שמותר יהיה לך לדבר זאת לבנ"י אם תרצה. אבל הכפילות – "לאמור" ו"דבר אל בני ישראל" מלמדת שכאן הטיל ה' על משה את הדברים בחיוב גמור לאומרם לבנ"י.
שלום לרב.
שנת תשסז דקה 44 הרב אמר שיתרו אמר למשה אנו מצטערים על הראשונים ואתה רוצה להוסיף עליהם? ברש"י כתוב שזה אומר אהרון למשה.
שומע כל יום שישי אור החיים.
תודה. שבת שלום ומבורך
לר' גבריאל שלום
אכן הלשון 'על הראשונים אנו מצטערים' מופיע ברש"י ביחס להתבטאות של אהרון, אך 'רוח הדברים' הייתה גם בפי יתרו, וכלשון המדרש:
"אמר לו יתרו להיכן אתה מוליכן אמר לו למצרים אמר לו אותם שהם במצרים מבקשין לצאת ואת מוליכן? אמר לו למחר הן עתידין לצאת ולעמוד על הר סיני לשמוע מפי הקדוש ברוך הוא (שם כ, ב) אנכי ה' אלהיך ובני לא ישמעו כמו הם מיד ויאמר יתרו למשה לך לשלום אמר לו לך לשלום ותכנס לשלום ותבא לשלום" עכ"ל. [שמו"ר ד]: