אור החיים פרשת שמות
אור החיים
חומש שמות
אור החיים פרשת שמות שיעור א”
אור החיים פרשת שמות שיעור ב”
אור החיים פרשת שמות שיעור ג”
אור החיים פרשת שמות שיעור ד”
אור החיים פרשת שמות שיעור ה”
אור החיים פרשת שמות שיעור ו”
אור החיים פרשת שמות שיעור ז”
אור החיים פרשת שמות שיעור ח”
אור החיים פרשת שמות שיעור ט”
אור החיים פרשת שמות שיעור י”
אור החיים פרשת שמות שיעור י”א
5 תגובות על “אור החיים פרשת שמות”
בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.
תגובות הגולשים לבטל
שאל את הרב
- מה הפירוש בקינה לט' באב – 'ר' יהודה בן בבא מסלסל תעודה'? נשאל ע"י אנונימי
- רב תודות נשאל ע"י אלברט מויסייב
- מה המקור לכך שהיהדות של הבנים נקבעת לפי האמא ולא האבא? נשאל ע"י אנונימי
- לגבי רכישת נגן הMP3 מהאתר נשאל ע"י מרדכי
- מדוע מת יהושע אם פסקה זוהמת הנחש? נשאל ע"י שי
הרב בועז שלום says:
ליואל שניאור אם אינך רושם מייל תקין אי אפשר לתקשר איתך.
יואל שניאור says:
אני מסכים לתנאי של הדיסק אונקי
הרב בועז שלום says:
שלום ניתן לעקוב בנ"ך עם פירוש המלבי"ם, ולראות שם את מה...
דנחי רבקה says:
שלום כבוד הרב האם ניתן לקרוא באתר את ההסברים והפירושים של...
הרב בועז שלום says:
הודו לה', חילכם לאורייתא!
הערה בפירושו של האור החיים בקובץ ה' דקה 28, על הפסוק [שמות ב' כא] ויואל משה וגו' האם הגירסה היא "למנה" או "למשה" – ניתן לראות כאן https://taamu.co.il/?p=152704
שלום לרב.
פסוק הראשון בפרשת תרומה.
האור החיים הסביר למה לא מספיק לומר 'לאמור' וצריך לומר גם 'דבר אל בני ישראל'. אבל לא הבנתי למה לא מספיק 'דבר אל בני ישראל' בלי לאמר?
תודה.שבת שלום.
לר' גבריאל שלום
אם היה כתוב רק "דבר אל בני ישראל" הייתי חושב שמשמעותו שמותר יהיה לך לדבר זאת לבנ"י אם תרצה. אבל הכפילות – "לאמור" ו"דבר אל בני ישראל" מלמדת שכאן הטיל ה' על משה את הדברים בחיוב גמור לאומרם לבנ"י.
שלום לרב.
שנת תשסז דקה 44 הרב אמר שיתרו אמר למשה אנו מצטערים על הראשונים ואתה רוצה להוסיף עליהם? ברש"י כתוב שזה אומר אהרון למשה.
שומע כל יום שישי אור החיים.
תודה. שבת שלום ומבורך
לר' גבריאל שלום
אכן הלשון 'על הראשונים אנו מצטערים' מופיע ברש"י ביחס להתבטאות של אהרון, אך 'רוח הדברים' הייתה גם בפי יתרו, וכלשון המדרש:
"אמר לו יתרו להיכן אתה מוליכן אמר לו למצרים אמר לו אותם שהם במצרים מבקשין לצאת ואת מוליכן? אמר לו למחר הן עתידין לצאת ולעמוד על הר סיני לשמוע מפי הקדוש ברוך הוא (שם כ, ב) אנכי ה' אלהיך ובני לא ישמעו כמו הם מיד ויאמר יתרו למשה לך לשלום אמר לו לך לשלום ותכנס לשלום ותבא לשלום" עכ"ל. [שמו"ר ד]: