אור החיים פרשת תצוה
2 תגובות על “אור החיים פרשת תצוה”
בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.
תגובות הגולשים לבטל
שאל את הרב
- כיצד אדם מתחזק צריך להתמודד עם הסביבה הקודמת בה הוא עדיין נמצא? נשאל ע"י טל
- מה משמעות השם 'רבקה' ו'לאה'? נשאל ע"י אמיר ניסנצוייג
- מה משמעות השם חבקוק? נשאל ע"י אמיר ניסנצוייג
- מה המקור לכך שמי שמקיים מצוה בשותפות – נחשב כאילו כל אחד קיים את כל המצוה לבדו? נשאל ע"י אורי
- האם מותר להשתמש בקולפן בשבת? נשאל ע"י ש.פ.
הרב בועז שלום says:
לנדב שלום אנחנו עדיין מוסרים שיעורים על חומש עם רש"י, וכל...
אהרון. says:
תשואות חן חן לכבוד הרב הכותב שליטא. והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע,...
נדב אריה says:
בס"ד שלום לרב, למה אין את המשך רשי על הפרשה?
יובל says:
שלום וברכה תודה על השיעורים הנפלאים במשניות, ועל העריכה והחלוקה!
הרב בועז שלום says:
לחיים שלום תפקיד האדם לעשות, ולא לנוח על זירי הדפנה... ברגע...
שלום הרב.
אור החיים שיעור ב' [תשסח דקה 12]. הרב התלבט איך לפרש גירסת "שינוי" .פרק כח פסוק א.
לענ"ד אפשר לומר שהשינוי הוא שאדם יעשה בשמחה דבר שמכריחים אותו, מכיון שבד"כ כשמכריחים אדם לעשות דבר שהוא לא מעונין, הוא לא עושה זאת בשמחה.
שבת שלום ומבורך.
לר' גבריאל שלום
האם יש לגרוס "שינוי" או "שנאוי" – איני יודע, היות ובחיפוש ב'אוצר החכמה' אתה מגלה שיש לא מעט ספרים שציטטו "שינוי" ויש שציטטו "שנאוי".
בכל אופן יותר נראה לנכון לגרוס "שנאוי", כפי שביארנו בשיעור, שהעושה לצד ההכרח לא עושה מאהבה אלא שונא את שעושה.
מאידך בספר 'אור החיים המבואר' בהוצאת עוז והדר [שלא היה תח"י בשנים הראשונות של השיעורים שמסרנו, וכן בשיעור זה], גורס "שנוי" ומבאר שמה שעשה משה את הבגדים לכבוד ולתפארת הרי זה שינוי המוכיח שאין הדבר אצלו מצד ההכרח.
ומחיפוש קל שעשיתי מצאתי שבדפוסים ישנים – שנת תק"א, ושנת תקנ"ט, הגירסה היא שינוי.
והבוחר יבחר.