.

שיחה קצרה ובה התייחסות למצב היום

מתעסק בקריינות?

אנו זקוקים לך! >>>

השיעורים באתר לעילוי נשמת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה זלה"ה

קרא פרק תהלים לעילוי נשמתו>>

 

אור החיים פרשת תצוה

אור החיים

חומש שמות

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

4 תגובות על “אור החיים פרשת תצוה”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. גבריאל ג'ראפי הגיב:

    שלום הרב.
    אור החיים שיעור ב' [תשסח דקה 12]. הרב התלבט איך לפרש גירסת "שינוי" .פרק כח פסוק א.
    לענ"ד אפשר לומר שהשינוי הוא שאדם יעשה בשמחה דבר שמכריחים אותו, מכיון שבד"כ כשמכריחים אדם לעשות דבר שהוא לא מעונין, הוא לא עושה זאת בשמחה.
    שבת שלום ומבורך.

    • בועז שלום הגיב:

      לר' גבריאל שלום
      האם יש לגרוס "שינוי" או "שנאוי" – איני יודע, היות ובחיפוש ב'אוצר החכמה' אתה מגלה שיש לא מעט ספרים שציטטו "שינוי" ויש שציטטו "שנאוי".
      בכל אופן יותר נראה לנכון לגרוס "שנאוי", כפי שביארנו בשיעור, שהעושה לצד ההכרח לא עושה מאהבה אלא שונא את שעושה.
      מאידך בספר 'אור החיים המבואר' בהוצאת עוז והדר [שלא היה תח"י בשנים הראשונות של השיעורים שמסרנו, וכן בשיעור זה], גורס "שנוי" ומבאר שמה שעשה משה את הבגדים לכבוד ולתפארת הרי זה שינוי המוכיח שאין הדבר אצלו מצד ההכרח.
      ומחיפוש קל שעשיתי מצאתי שבדפוסים ישנים – שנת תק"א, ושנת תקנ"ט, הגירסה היא שינוי.
      והבוחר יבחר.

  2. יגל הגיב:

    פרשת תצווה שיעור ג' מסתיים באמצע הפסקה על הפסוק "שישה משמותם" ושיעור ד' כבר מתחיל בפסוק הבא – פסוק ל"ה – ובצאתו לא ימות – כך שחסר ביאור של סיום הפסוק הקודם באור החיים הקדוש.

    • הרב בועז שלום הגיב:

      ליגל שלום
      אכן בדקתי ואתה צודק. חסר את המשך פסוק י'.
      מה שנראה לי [סוף כל סוף עברו כארבעה-עשרה שנה מאז…] שכנראה בשנת תשס"ט סיימתי באמצע פסוק י', אך בשנת תש"ע החלטתי לדלג על סוף פסוק י' – ולהמשיך בפסוק הבא – בהתאם לשיטתינו שאנו מדלגים על האוה"ח במקומות בהם הוא נכנס לפלפולים בסוגיות התלמוד.

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

. כל שיעורי הרב במדיה דיגיטאלית!!

נגן דוקו סיקס עם כרטיסדיסקונקי 128נגן רויזו5דיסקונקי 256 03נגן רויזו + 128דיסקונקי 256תמונה משנת החלומות