הלכות יום טוב וחול המועד
כל ענייני החג
כל ענייני פסח
הלכות יום טוב - בישול ביום טוב
הלכות יום טוב - דיני מוקצה
הלכות יום טוב - דיני יו”ט שני של גלויות
הלכות יום טוב - דיני הכנה ביו”ט
הלכות יום טוב - דיני שחיטה והדלקת האש
הלכות יום טוב - שלא להכין מיו”ט לחבירו
הלכות יום טוב - דיני לישה ביו”ט
הלכות יום טוב - קיצור הלכות עירובי תבשילין
הלכות יום טוב - עישון, בישול לגוי, כיבוי האש, נר יו””ט
הלכות יום טוב - דין הוצאה ביום טוב
הלכות יום טוב - דין שמחת יום טוב
הלכות יום טוב - קידוש ביום טוב
הלכות יום טוב - התפילה ביו””ט וחוה””מ
הלכות יום טוב - דיני חול המועד
הלכות יום טוב - דיני כתיבה בחול המועד
הלכות יום טוב - נישואין או אבילות בחול המועד
תגיות סדרת השיעורים בהלכה
5 תגובות על “הלכות יום טוב וחול המועד”
בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.
תגובות הגולשים לבטל
שאל את הרב
- כיצד אדם מתחזק צריך להתמודד עם הסביבה הקודמת בה הוא עדיין נמצא? נשאל ע"י טל
- מה משמעות השם 'רבקה' ו'לאה'? נשאל ע"י אמיר ניסנצוייג
- מה משמעות השם חבקוק? נשאל ע"י אמיר ניסנצוייג
- מה המקור לכך שמי שמקיים מצוה בשותפות – נחשב כאילו כל אחד קיים את כל המצוה לבדו? נשאל ע"י אורי
- האם מותר להשתמש בקולפן בשבת? נשאל ע"י ש.פ.
הרב בועז שלום says:
לנדב שלום אנחנו עדיין מוסרים שיעורים על חומש עם רש"י, וכל...
אהרון. says:
תשואות חן חן לכבוד הרב הכותב שליטא. והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע,...
נדב אריה says:
בס"ד שלום לרב, למה אין את המשך רשי על הפרשה?
יובל says:
שלום וברכה תודה על השיעורים הנפלאים במשניות, ועל העריכה והחלוקה!
הרב בועז שלום says:
לחיים שלום תפקיד האדם לעשות, ולא לנוח על זירי הדפנה... ברגע...
שאלה לרב.
בדיני שחיטה והדלקת האש דקה 13 אמר הרב כי יש רבני ערים שהתירו הדלקת חשמל ביו"ט. הרב אמר בלי להזכיר שמות.
מדוע? האם יש בזה לשון הרע? תודה.
שלום
העדפתי שלא להזכיר שמות, הגם ששמותיהם מופיעים בספרי ההלכה שדנו בדבריהם, כדוגמת הגר"ע יוסף זלה"ה [שו"ת יביע אומר חלק ב' סימן כו. חלק א' סימן יט סק"ז. חלק ג' סימן טו סק"ג. וסימן כט סק"ו. וחלק י' חאו"ח סי' נד אות ט'. יחוה דעת חלק א' סימן לב] וכן בילקו"י.
הטעם הוא מפני שהמסקנה להלכה שהם טעו והוטעו, ולכן אין טעם להזכיר שמותם. פוסקי ההלכה צריכים להזכיר שמותם, כיוון שהם דנים בדבריהם, אך בשיעור של מסקנות ההלכה – אין בכך טעם.
שלום הרב.
האם ניתן לכבות את הגז ביו"ט ע"י סגירת הבלון גז? יש שהות של כמה שניות. האם זה יכול להחשב כגרמא?
תודה.
לרב גבריאל שלום
אכן היה רב שהתיר זאת לפני שנים רבות, אך הרבו לחלוק עליו ולא הסכימו הפוסקים עם דבריו.
עי' שו"ת יבי"א ח"ג סי' ל', שמירת שבת כהלכתה פי"ב, ופסקי הגרצ"פ פרנק.
רוצה להודות לך כבוד הרב, שומע אותך בקביעות, תודה על הכול.