מסילת ישרים

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

תגיות

4 תגובות על “מסילת ישרים”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. Avatar אלעזר גאורגב הגיב:

    כבוד הרב,
    לגבי מסילת ישרים, פרק א, שעור מספר 3, דק' 6:30 – 9.
    בבראשית יח, כד, אברהם אבינו מבקש רחמים על סדום בזכות הצדיקים אשר "בתוך העיר".
    ראיתי שמפרשים שהצדיקים צריכים להיות בתוך העיר ולא ליד, כדי שיוכלו להשפיע.
    אפשר להגיד גם אותו הדבר על ישיבת שם ועבר ויוסף הצדיק במצרים.
    מה למדו בישיבה הזאת?
    אני גר בדיוק בגרמניה ;-).
    ד"ש פורים שמח
    אלעזר גאורגיב

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      יישר כח!
      א. שם ועבר היו בארץ ישראל.
      ב. הם למדו בישיבתם את התורה הקדושה, שמעולם לא פסקה מאבותינו. אדם הראשון למד תורה מפי מלאכי השרת בגן עדן, ולימדה לבניו דרך נח ובנו שם עד אברהם אבינו ומשם ליצחק ויעקב ויהודה שהלך להקים בית תלמוד במצרים ושבט לוי שלמד תורה ולא השתעבד, עד למתן תורה ביצי"מ שאז קיבלו כולם את התורה.

  2. Avatar אלעזר יהודה גאורגיאב הגיב:

    כבוד הרב,
    לגבי שיעור מסילת ישרים 14, בפרטי מידת הנקיות, דקה 23:30. נאמר שם שהאוכל הלא כשר הוא העבירה היחידה שממש נכנסת לגוף ונמסכת ומפטמת את הגוף.
    בפרשת מצורע, יד,ט ,כתוב שהמצורע צריך לגלח את כל שערו. אז יצא שהטומאה (שם מדובר לא רק על ענייני כשרות) כן נכנסת לגוף (לשער)?
    או לגלח זה סימן למשהו אחר?
    הרב ידע איך גרים יכולים ליטהר מכל האוכל הטמא שאכלו?
    ד"ש
    אלעזר גאורגיאב

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      לאלעזר שלום
      א. לגבי השאלה אודות השיער – כשם שהגוף יש בו טומאה, כך גם בשערו, ולכן צריך טבילה וטהרה לגופו, ולגלח את שערו, היות והוא ניתן להסרה, וכדברי הריקאנטי שם "כי צריך להכניע כחות הטומאה השופעת עליו".
      לעומת זאת מאכלות אסורות עניינם אחר – גופו מתפטם וגודל מן העבירה והמאכל האסור נמסך בדמו. אין זו טומאה רוחנית גרידא, אלא המאכל מתגשם בו ובעצם הוא הופך להיות 'חתיכת שרץ' – כשרץ שאכל.
      ב. בנוגע לטהרת גרים – די לגר שטבל, ובכך נטהר מכל שעבר עליו, היות והוא כתינוק שנולד דמי, ובעברו כגוי היה מותר לו המאכל. רק ישראל שהיה אסור במאכלות, צריך ליטהר ממה שאכל באיסור.
      בכל אופן מי שירצה לעשות חומרה והידור – יוכל להתענות, ובכך מוציא מתוכו המאכל האסור הבלוע בגופו.

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

השיעורים באתר לרפואת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה בתושח"י

קרא פרק תהלים לרפואתו>>

 

דיסק חדש!!

הלכות הבוקר

מכתב מאליהו כרך ה'

תרי עשר - א-ב