.

אם אינך זקוק לישועה - אל תלחץ כאן

.

שיחה קצרה ובה התייחסות למצב היום

מתעסק בקריינות?

אנו זקוקים לך! >>>

השיעורים באתר לעילוי נשמת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה זלה"ה

קרא פרק תהלים לעילוי נשמתו>>

 

מסכת בבא קמא – דף היומי

סדרת השיעורים בדף היומי

דף היומי - סדר נזיקין

*

מסכת בבא קמא

.

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

תגיות

17 תגובות על “מסכת בבא קמא – דף היומי”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. יוסי הגיב:

    שלום
    דף כב לא עלה
    ודף כג עלה
    ודף כד לא עלה

    תודה

  2. אורי אברהם הגיב:

    שלום לכבוד הרב!
    יישר כח על השיעורים הנמסרים בשפה ברורה וקולחת
    שמעתי את השיעור על דף כד ויש שני מקומות הטעונים תיקון:
    א. בדקה 20:50 הרב אמר בטעות "הבעלים" וצ"ל: העדים.
    ב. בדקה 41:40 הרב אמר שבעל הכלב שינה שלא שמר על כלבו, ולכאו' הפשט הוא שהמשסה שינה בשיסויו ולכן פטור בעל הכלב מלשלם לו.
    בדומה לבעטה מהלכת ברבוצה שכיון שהרבוצה שינתה בעל המהלכת פטור.

    • הרב בועז שלום הגיב:

      לר' אורי יישר כח על ההערות הנכונות! הדף תוקן.
      שגיאות מי יבין, ורק הערות יכולות לזקק את החומר ולהבטיח שהחומר יהיה כסולת נקיה. ולכן אנו שמחים על כל תיקון והערה.

  3. אורי אברהם הגיב:

    בדף לט ע"א התקשיתי בדברי הגמ' מזיק שאני במה זה שונה מבע"ח שלא גובה כלל מיתומים עד שיגדלו
    ושמעתי שהרב(בדקה 17:45) עמד על שאלה זו ותירץ שאם לא ישלם אף אחד לא תהיה מוטיבציה לשמור. רציתי לדעת מה המקור לתירוץ זה?

    • הרב בועז שלום הגיב:

      לרב אורי שלום
      בנוגע לשאלתך – השטמ"ק מביא בשם המאירי שהכלל שאין נזקקין לנכסי היתומין כו' נאמר בבע"ח, לא לגבי נזיקין, שכדי למנוע נזקיהם נזקקין לנכסיהם.
      רק שמדי דברי בו אזכיר שזה גופא תמוה – שהרי חש"ו פגיעתן רעה, ואין נזקקין לנכסיהן אף מן האפוטרופוס, ומדוע שלא ימנו אפוטרופוס כדי לגבות את נזקי היתומין עצמם, מפני תיקון העולם, כפי שהנך ממנה בשל נזקי שורם?
      מתרץ הנמו"י שאין ריווח במינוי כזה, שאין אפשרות שהאפוט' לא יסיר עיניו מהן יומם ולילה לשמרם שלא יזיקו, משא"כ שמירת בהמתן אפשרית, וע"ז מינו אפוט'.
      בנוגע למה שהזכרנו על המוטיבציה לשמור – ר' בשוטנ' לט: הע' 1.

  4. אורן עברי הגיב:

    נא להוסיף נספח אישו משום חציו

  5. אורן עברי הגיב:

    תבורך מפי עליון

  6. יצחק הגיב:

    שלום
    האם הרב מסר שיעור על הדף של היום? (בבא קמא דף עב)

    • הרב בועז שלום הגיב:

      ליצחק שלום ושבוע טוב,
      דילגת שבוע בלוח…
      הדף של היום [שבת פ' שמות כ"ה טבת] הוא דף ס"ה, ולנו יש באתר ארבעה דפים קדימה – עד דף ס"ט.
      דף ע"ב זה הדף של השבוע הבא – שבת פ' וארא.

  7. יצחק הגיב:

    הרב שלום לך
    תהיה לי תועלת ועזרה בחיבור וריכוז אם השיעור בדף היומי יהיה בצפיה בכבודו.
    תודה מראש

    • הרב בועז שלום הגיב:

      ליצחק שלום
      אני מבין את בקשתך, אולם לצערי נבצר ממני להעלות קבצי וידאו, כיון שהשיעור לא נמסר כחטיבה אחת, אלא אני מוסר בפני מצלמה, עם הפסקות לפעמים לצורך עיון וכד' כך שהשיעור אינו זורם ברצף אם אינו עובר עריכה. שיעורי הקול עוברים עריכה ורק אח"כ עולים לאתר. [אכן ניתן גם לערוך וידאו, אך זה כבר הרבה יותר מסובך ויותר יקר…]
      אם בכל אופן תתעקש לצפות בשיעור, תוכל לעשות זאת באתר קול הלשון – בשידורים החיים > שיעורים מהשבוע האחרון.

  8. אורי אברהם הגיב:

    בב"ק דף קטו: הגמ' מביאה ברייתא שמי שהיו כדיו של יין או של שמן משתברות לא יאמר הרי הם תרומה ומעשר על פירות שיש לי בתוך ביתי ואם אמר לא עשה כלום. ופרש"י שכיון דלאיבוד אזל לית בהו זכייה והפקירא הוא. והתקשיתי מה בכך שהם הפקר? וחשבתי לומר שהפקר פטור ממעשרות וא"כ הוי מן הפטור על החיוב, וכך הבנתי מדברי הרב בשיעור, אך עד כמה שידוע לי כל מה שהפקר פטור זה רק באילן של הפקר שפירותיו לא נתחייבו מעולם במעשר אך פירות שכבר נתחייבו והופקרו לא נפטרו בכך (אשמח לשמוע אם טעיתי) וא"כ מה בכך שהם הפקר? וגם אם יש דין שצריך להפריש מפירות שלו דווקא שיזכה בהם ויפריש!?

    • הרב בועז שלום הגיב:

      לר' אורי שלום
      הערתך נכונה, עיין בספר 'דבר יעקב' וז"ל:
      הראב"ד כתב הטעם כיון שהפירות הם הפקר הם פטורים ממעשר והוי מעשר מהפטור על החיוב.
      ונראה דרש"י סובר שכיון שכבר נתחייב במעשר בזמן המירוח ליכא פטור ע"י שמפקיר [עיין תוס' ב"מ פח סוד"ה תבואת] אלא החסרון הוא שאינו יכול לעשר מהם כיון שהם אינם שלו. עכ"ל.
      ורבים הביאו את הירושלמי האומר שלא ניתן להפריש מעשרות מהפקר כיון שהוא אינו הבעלים על הפירות.

  9. אורי אברהם הגיב:

    אך עדיין קשה מה ששאלתי שיכול לזכות בהם ולהפריש אא"כ כוונת הברייתא לפרש"י שכל עוד לא זכה אם אמר לא עשה כלום

    • הרב בועז שלום הגיב:

      הפשטות היא שכיון שמודבר שנשפכים, הם הולכים לאיבוד ולכן אינו יכול לזכות בהם. ובאמת יש שפירשו שהסיבה שאינו יכול להפריש משום הפסד הכהן מפני שאינו נותן לו ההפרשה שהולכת לאיבוד.

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

. כל שיעורי הרב במדיה דיגיטאלית!!

נגן דוקו סיקס עם כרטיסדיסקונקי 128נגן רויזו5דיסקונקי 256 03נגן רויזו + 128דיסקונקי 256תמונה משנת החלומות