השיעורים באתר לרפואת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה בתושח"י

קרא פרק תהלים לרפואתו>>

 

מסכת עירובין – דף היומי

סדרת השיעורים בדף היומי

דף היומי - סדר מועד

*

מסכת עירובין

ההשגדשי*הגכשה

ניתן להוריד מדף ב' עד דף נא בלחצן הכחול

*

*

תמונות להבנת המסכת

[מספרי הציורים המוזכרים בשיעור, מתייחסים למספר הסידורי הנלווה לכל ציור כאן בקובץ]

התמונות באדיבות מאורות הדף היומי בשיתוף עוז והדר. ניתן להשיג את הגמרות בטל' 02-8043333

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

תגיות

8 תגובות על “מסכת עירובין – דף היומי”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. Avatar גבריאל כג'ראפי הגיב:

    שלום הרב.
    מסכת עירובין דף ג. לגבי קושית ר' עקיבא איגר בסוגית: איפלוגי בתרתי למה לי?
    האם אי אפשר לתרץ את הקושיה של ר' עקיבא איגר שהגמרא סוברת בפשיטות כטעם רבה (טעם היכר) ואז יש באמת לגמרא לשאול תרתי למה לי?
    תודה.

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      לר' גבריאל שלום
      לא הבנתי קושייתך, הרי שאלת הגמ' נובעת מכך ש"אי סבירא ליה הא דרבה… אלמא גבי סוכה נמי בהיכרא פליגי ,אפלוגי בתרתי למה לי?"
      ועל זה שאל רעק"א שעדיין יש להשמיענו מחלוקתם בסוכה, להשמיענו שהסיבה היא היכר ולא כר' זירא משום צל דפנות ולא כרבא משום סוכת עראי.

  2. Avatar רון סיטי הגיב:

    שלום לרב,
    האם יש אפשרות להעלות את השיעור של הדף היומי של אותו יום לאתר, כדי שאפשר יהיה לשמוע כל יום את הדף שלו?
    כי אני רואה שיש תמיד שיעורים של דפים של כמה ימים אחורה.
    תודה

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      לרון שלום
      הלוואי והיינו יכולים לעמוד בקצב… אנו צריכים גם להכין את השיעור, גם למסור אותו, וגם אח"כ לערוך אותו קצת, וכך בכל שיעור שאנו מוסרים, ואת אשר הלב חושק הפנאי עושק…
      בד"כ סופי השבוע הם הזמן שיותר אני יכול להתפנות לזה, ומכאן נובע הפיגור בהעלאת השיעורים.
      בקול הלשון ניתן לשמוע בכל יום את השיעור בשידור חי, וגם לאחמ"כ במשך כמה ימים זה עדיין מופיע, עד שזה נכנס כחלק מן המאגר שלהם.

  3. Avatar שילה הגיב:

    שלום לרב
    רבי יוסי נימוקו עמו – בדף נא.
    פירש רש"י נים וקו דבר ישר כקו המשקולת.
    רציתי להבין מה הפירוש 'נים' כאן?
    תודה

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      לשילה שלום
      כמה ביאורים נאמרו בזה, וכפי שהסברנו בשיעור:

      א. נים – לשון דיבור, כמו 'נמתי לו' – אמרתי לו. דיבורו קו ישר כמשקולת.
      [הרשב"ץ במגן אבות פ"ד מ"ו, מנחם משיב נפש, עדות ביעקב, רש"ש, ומגיה נימו-קו, דיבורו קו ישר, עלי תמר ומגיה במקום 'דבר ישר' – 'דברי ישר'].

      ב. נים מלשון שערה ונימה, והוא מעין קו המשקולת.
      [תולדות פרץ, מזה ומזה הם כתובים, אוצרות י-ם רמא-רס עמ' תרצז, המפרש בשוטנשטיין].

      ג. נים מלשון שינה – נים ולא נים כו'. גם כד ניים ואמר – דבריו מדוקדקים ונכונים.
      [בו ישמח לרב חירארי].

  4. Avatar נהוראי הגיב:

    שלום לרב
    אפשר הסבר בנוגע לסוגיא בדף נא. "למדנו מקום ממקום ומקום מניסה וניסה מניסה וכו'? בשוטנשטיין לא הביאו ביאור, ורש"י קצת קשה לי.
    תודה

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      לנהוראי שלום
      הכנתי כאן הסבר קצר בענין:

      "ושמתי לך מקום אשר ינוס שמה".

      למדנו מקום ממקום ומקום מניסה –

      כאילו כתוב 'ניסה' בפסוק "אל יצא איש ממקומו" + ניסה.

      ניסה מניסה וניסה מגבול –

      לומדים מ'אל יצא איש ממקומו' + ניסה שהוספנו לו –

      גזרה שוה לפסוק "מגבול עיר מקלטו אשר ינוס שמה"

      וכאילו נכתב גם 'גבול' בפסוק "אל יצא איש ממקומו"  + ניסה + גבול

      גבול מגבול וגבול מחוץ –

      לומדים מ'אל יצא איש ממקומו' + ניסה + גבול שהוספנו לו –

      גזרה שוה לפסוק "ומצא אותו גואל הדם מחוץ לגבול עיר מקלטו"

      וכאילו נכתב גם 'חוץ' בפסוק "אל יצא איש ממקומו"  + ניסה + גבול + חוץ

      וחוץ מחוץ –

      וכל זה נועד כדי להגיע לפסוק

      "ומדותם מחוץ לעיר את פאת קדמה אלפיים באמה"

      כך גם בפסוק אל יצא איש ממקומו – גם כן באלפיים אמה יש איסור.

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

עדכונים חמים למייל

קבלת עדכונים
Loading

שאל את הרב