מסכת קידושין – דף היומי
סדרת השיעורים בדף היומי
דף היומי - סדר נשים
*
מסכת קידושין
.
דף היומי - מסכת קידושין - הקדמה למסכת
דף היומי - מסכת קידושין - דף ב
דף היומי - מסכת קידושין - דף ג
דף היומי - מסכת קידושין - דף ד
דף היומי - מסכת קידושין - דף ה
דף היומי - מסכת קידושין - דף ה
דף היומי - מסכת קידושין - דף ו
דף היומי - מסכת קידושין - דף ז
דף היומי - מסכת קידושין - דף ח
דף היומי - מסכת קידושין - דף ט
דף היומי - מסכת קידושין - דף י
דף היומי - מסכת קידושין - דף יא
דף היומי - מסכת קידושין - דף יב
דף היומי - מסכת קידושין - דף יג
דף היומי - מסכת קידושין - דף יד
דף היומי - מסכת קידושין - דף טו
דף היומי - מסכת קידושין - דף טז
דף היומי - מסכת קידושין - דף יז
דף היומי - מסכת קידושין - דף יח
דף היומי - מסכת קידושין - דף יט
דף היומי - מסכת קידושין - דף כ
דף היומי - מסכת קידושין - דף כא
דף היומי - מסכת קידושין - דף כב
דף היומי - מסכת קידושין - דף כג
דף היומי - מסכת קידושין - דף כד
דף היומי - מסכת קידושין - דף כה
דף היומי - מסכת קידושין - דף כו
דף היומי - מסכת קידושין - דף כו
דף היומי - מסכת קידושין - דף כז
דף היומי - מסכת קידושין - דף כח
דף היומי - מסכת קידושין - דף כט
דף היומי - מסכת קידושין - דף ל
דף היומי - מסכת קידושין - דף לא
דף היומי - מסכת קידושין - דף לב
דף היומי - מסכת קידושין - דף לג
דף היומי - מסכת קידושין - דף לד
דף היומי - מסכת קידושין - דף לה
דף היומי - מסכת קידושין - דף לו
דף היומי - מסכת קידושין - דף לז
037.1מסכת קידושין - דף לז - נספח - דברי הרמב””ן בענין קיום המצוות רק בארץ ישראל
דף היומי - מסכת קידושין - דף לח
דף היומי - מסכת קידושין - דף לט
דף היומי - מסכת קידושין - דף מ
דף היומי - מסכת קידושין - דף מא
דף היומי - מסכת קידושין - דף מב
דף היומי - מסכת קידושין - דף מג
דף היומי - מסכת קידושין - דף מד
דף היומי - מסכת קידושין - דף מה
דף היומי - מסכת קידושין - דף מו
דף היומי - מסכת קידושין - דף מז
דף היומי - מסכת קידושין - דף מח
דף היומי - מסכת קידושין - דף מט
דף היומי - מסכת קידושין - דף נ
דף היומי - מסכת קידושין - דף נא
דף היומי - מסכת קידושין - דף נב
דף היומי - מסכת קידושין - דף נג
דף היומי - מסכת קידושין - דף נד
דף היומי - מסכת קידושין - דף נה
דף היומי - מסכת קידושין - דף נו
דף היומי - מסכת קידושין - דף נז
דף היומי - מסכת קידושין - דף נח
דף היומי - מסכת קידושין - דף נט
דף היומי - מסכת קידושין - דף ס
דף היומי - מסכת קידושין - דף סא
דף היומי - מסכת קידושין - דף סב
דף היומי - מסכת קידושין - דף סג
דף היומי - מסכת קידושין - דף סד
דף היומי - מסכת קידושין - דף סה
דף היומי - מסכת קידושין - דף סו
דף היומי - מסכת קידושין - דף סז
דף היומי - מסכת קידושין - דף סח
דף היומי - מסכת קידושין - דף סט
דף היומי - מסכת קידושין - דף ע
דף היומי - מסכת קידושין - דף עא
דף היומי - מסכת קידושין - דף עב
דף היומי - מסכת קידושין - דף עג
דף היומי - מסכת קידושין - דף עד
דף היומי - מסכת קידושין - דף עה
דף היומי - מסכת קידושין - דף עו
דף היומי - מסכת קידושין - דף עז
דף היומי - מסכת קידושין - דף עח
דף היומי - מסכת קידושין - דף עט
דף היומי - מסכת קידושין - דף פ
דף היומי - מסכת קידושין - דף פא
דף היומי - מסכת קידושין - דף פא - נספח בענין רב עמרם חסידא והשבויות - יצה''ר מאש
דף היומי - מסכת קידושין - דף פב - סיום המסכת
תגיות הרב בועז שלום
11 תגובות על “מסכת קידושין – דף היומי”
בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.
תגובות הגולשים לבטל
שאל את הרב
- האם יש מצוה היום לאכול שום בערב שבת? נשאל ע"י דוד
- האומר שמע שמע משתקין אותו – והרי אמר ה' אחד? נשאל ע"י ירון
- האם מותר לעשות היום שאלת חלום? והיכן ניתן לרכוש את הספר 'משנת החלומות'? נשאל ע"י אוקסנה אביגיל
- מה מברכים על לחוח? נשאל ע"י עידן
- אפשרות קיום של מחיית עמלק בממונם נשאל ע"י שמואל
הרב בועז שלום says:
לס' שלום תודה על הערתך, אכן היה שיעור המשך שלא צורף,...
ס says:
שלום רב השיעור על מאמר א מסתיים באמצע האם קיימת הקלטת...
הרב בועז שלום says:
לס. שלום יישר כח על הערתך, אכן הייתה טעות, וכעת הועלה...
ס says:
שבוע טוב בהקלטה של מאמר ג יש את ההקלטה של מאמר...
הרב בועז שלום says:
לר' אברהם שאלתך טובה. הנראה על פי פשט הכתובים, ששאול חשב...
מה קרה למערכת השמעה ? היא משמיעה רבע דף וקופצת לדף הבא? דף מ"ז לא מושמע עד הסוף…
יתכן והייתה בעיה בהעלאת הקובץ. העלינו שוב. תנסה לבדוק אצלך אם זה תקין [לאחר רענון ע"י קונטרול + F5].
שלום הרב
ברצוני להתייחס לקובץ ששמעתי (קידושין סד) שגמרא אומרת "מחית איניש וכו' מהו לשון מחית? (לא מצאתי במילונים פירוש שמובן בהקשר של המשפט פה).
תודה
לצמח שלום
'מחית' בארמית פירושו 'מוריד'. כאן במשמעות יותר רחבה פירושו 'מכניס'. אדם מכניס עצמו לספק.
איזה ביאור נפלא על הדף! לא פותח את הגמרא בלי לשמוע קודם את השיעור. במיוחד שהרב מביא גם מהתוספות בשונה מרוב השיעורים המוקלטים שהם בעיקר על רש"י!
דרך אגב, אם היה ניתן לעשות כפתור של הרצה 15 שניות קדימה ואחורה זה היה מועיל ממש!
לפעמים רוצים לשמוע שוב את המשפט האחרון אבל צריך להתעסק עם הזזה ידנית וזה עלול להיות מסבך.
תודה רבה הרב!
תודה על הדברים!
אכן יש לנו תוכנית לשדרג את הנגן ולהוסיף לו גם כפתור של שליטה במהירות, דבר שביקשו לא מעט מאזינים. וגם כפתור של הרצה של מספר שניות קדימה או אחורה.
אם מישהו ירצה להירתם [או להיתרם…] לענין – נשמח לקדם זאת.
הלוואי שהיה לי את הידע הטכני והייתי יכול לבצע את זה
שלום הרב!
שאלה על קידושין דף יג עמוד א בדין שתיקה אחר או לפני מתן מעות:
התשובה לדחייה של הקושייה של פום נהרא – במקרה של מחצלת ההדס שהיא קבלה לשם נישואין היא חשבה שאם היא תזרוק אותם ויאבדו היא תצטרך לשלם לכן על אף ששתקה לא מקודשת.
אז מה ההבדל לעניין שאם קבלה מעות ואמר לה לפני כן שזה לשם קידושין ושם שתקה וזה כן מקדש אותה?
למה שלא נאמר גם שם שהיא פחדה שאם היא תזרוק היא תצטרך לשלם את זה?
כאן יש קבלה לשם קידושין ופחד מלזרוק מחשש לאחריות כספית, וכן שם!
ההבדל היחיד היא מתי ההצעה נאמרה, ומאי נפקא מינה?
אם קודם נתינת המעות לידה ואז אמירת הרי את מקודשת לי זה באמת לא מקדש, כי צריך קודם אמירה ואז נתינה, אז מובן החילוק.
אבל אם אין הבדל בין נתן קודם בין אמר קודם, זה בדיוק אותו דבר!
ואם כן למה פה בשתיקה מתקדשת ופה לא?
לעמית שלום
הגמ' בתחילה סברה [בקושיית פום נהרא] שבברייתא מדובר בפקדון, ולכן האישה חוששת להשליך המעות שמא יישברו [הגי' הנכונה יותר – יאבדו] והיא תתחייב לשלם על הפקדון.
לעומת זאת במחצלת הוא נתן לה את המעות בתורת קידושין ואם היא לא רצתה להתקדש – שתשליך אותם עם המחצלת, היות והיא לא אחראית למעות הללו, שלא קיבלתם בתורת פקדון ולא התחייבה בשמירתם!
ע"ז דחה רב אחאי שגם במקרה של ההדס והמחצלת – אין להתייחס לאי השלכתם כהסכמה לקידושין, מכיון שהנשים אינן בקיאות בדין, והיא סברה שאם תשליכם – תתחייב בתשלומין, כדין פקדון. ולכן רבא דימה את המקרה הזה למקרה ששנוי בברייתא – בדין הפקדון.