.

אם אינך זקוק לישועה - אל תלחץ כאן

.

שיחה קצרה ובה התייחסות למצב היום

מתעסק בקריינות?

אנו זקוקים לך! >>>

השיעורים באתר לעילוי נשמת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה זלה"ה

קרא פרק תהלים לעילוי נשמתו>>

 

מסכת קידושין – דף היומי

סדרת השיעורים בדף היומי

דף היומי - סדר נשים

*

מסכת קידושין

.

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

תגיות

13 תגובות על “מסכת קידושין – דף היומי”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. עמוס ירון הגיב:

    מה קרה למערכת השמעה ? היא משמיעה רבע דף וקופצת לדף הבא? דף מ"ז לא מושמע עד הסוף…

    • הרב בועז שלום הגיב:

      יתכן והייתה בעיה בהעלאת הקובץ. העלינו שוב. תנסה לבדוק אצלך אם זה תקין [לאחר רענון ע"י קונטרול + F5].

  2. צמח הגיב:

    שלום הרב
    ברצוני להתייחס לקובץ ששמעתי (קידושין סד) שגמרא אומרת "מחית איניש וכו' מהו לשון מחית? (לא מצאתי במילונים פירוש שמובן בהקשר של המשפט פה).
    תודה

    • הרב בועז שלום הגיב:

      לצמח שלום
      'מחית' בארמית פירושו 'מוריד'. כאן במשמעות יותר רחבה פירושו 'מכניס'. אדם מכניס עצמו לספק.

  3. עמית ברוכי הגיב:

    איזה ביאור נפלא על הדף! לא פותח את הגמרא בלי לשמוע קודם את השיעור. במיוחד שהרב מביא גם מהתוספות בשונה מרוב השיעורים המוקלטים שהם בעיקר על רש"י!
    דרך אגב, אם היה ניתן לעשות כפתור של הרצה 15 שניות קדימה ואחורה זה היה מועיל ממש!
    לפעמים רוצים לשמוע שוב את המשפט האחרון אבל צריך להתעסק עם הזזה ידנית וזה עלול להיות מסבך.

    תודה רבה הרב!

    • הרב בועז שלום הגיב:

      תודה על הדברים!
      אכן יש לנו תוכנית לשדרג את הנגן ולהוסיף לו גם כפתור של שליטה במהירות, דבר שביקשו לא מעט מאזינים. וגם כפתור של הרצה של מספר שניות קדימה או אחורה.
      אם מישהו ירצה להירתם [או להיתרם…] לענין – נשמח לקדם זאת.

  4. עמית ברוכי הגיב:

    שלום הרב!
    שאלה על קידושין דף יג עמוד א בדין שתיקה אחר או לפני מתן מעות:
    התשובה לדחייה של הקושייה של פום נהרא – במקרה של מחצלת ההדס שהיא קבלה לשם נישואין היא חשבה שאם היא תזרוק אותם ויאבדו היא תצטרך לשלם לכן על אף ששתקה לא מקודשת.

    אז מה ההבדל לעניין שאם קבלה מעות ואמר לה לפני כן שזה לשם קידושין ושם שתקה וזה כן מקדש אותה?
    למה שלא נאמר גם שם שהיא פחדה שאם היא תזרוק היא תצטרך לשלם את זה?

    כאן יש קבלה לשם קידושין ופחד מלזרוק מחשש לאחריות כספית, וכן שם!
    ההבדל היחיד היא מתי ההצעה נאמרה, ומאי נפקא מינה?
    אם קודם נתינת המעות לידה ואז אמירת הרי את מקודשת לי זה באמת לא מקדש, כי צריך קודם אמירה ואז נתינה, אז מובן החילוק.
    אבל אם אין הבדל בין נתן קודם בין אמר קודם, זה בדיוק אותו דבר!
    ואם כן למה פה בשתיקה מתקדשת ופה לא?

    • הרב בועז שלום הגיב:

      לעמית שלום
      הגמ' בתחילה סברה [בקושיית פום נהרא] שבברייתא מדובר בפקדון, ולכן האישה חוששת להשליך המעות שמא יישברו [הגי' הנכונה יותר – יאבדו] והיא תתחייב לשלם על הפקדון.
      לעומת זאת במחצלת הוא נתן לה את המעות בתורת קידושין ואם היא לא רצתה להתקדש – שתשליך אותם עם המחצלת, היות והיא לא אחראית למעות הללו, שלא קיבלתם בתורת פקדון ולא התחייבה בשמירתם!
      ע"ז דחה רב אחאי שגם במקרה של ההדס והמחצלת – אין להתייחס לאי השלכתם כהסכמה לקידושין, מכיון שהנשים אינן בקיאות בדין, והיא סברה שאם תשליכם – תתחייב בתשלומין, כדין פקדון. ולכן רבא דימה את המקרה הזה למקרה ששנוי בברייתא – בדין הפקדון.

  5. דוד הגיב:

    שלום כבוד הרב תודה רבה על השיעורים, כמדומני חסר על דף סא?

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

. כל שיעורי הרב במדיה דיגיטאלית!!

נגן דוקו סיקס עם כרטיסדיסקונקי 128נגן רויזו5דיסקונקי 256 03נגן רויזו + 128דיסקונקי 256תמונה משנת החלומות