השיעורים באתר לעילוי נשמת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה זלה"ה

קרא פרק תהלים לעילוי נשמתו>>

 

דרוש מתנדב לזיכוי הרבים >>

משניות טהרות – מסכת אהלות

סדרת השיעורים במשנה

סדר טהרות

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

8 תגובות על “משניות טהרות – מסכת אהלות”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. צוראיל טויטו הגיב:

    כשהתחלתי ללמוד פרק ט במסכת אהלות לא מצאתי את ידיי ורגליי, הדברים היו מעורפלים וקשים, בנס הגעתי לשיעור של הרב באתר [לפני כן לא הכרתי את האתר], הקשבתי והייתי נדהם לשמוע את הדברים הכ"כ מסובכים בצורה כ"כ בהירה וברורה.
    אשריכם, הצלתם אותי!!

    • בועז שלום הגיב:

      תודה ויישר כח. אני שמח שהדברים לתועלת. שנזכה לזכות את הרבים ולא תצא תקלה מתחת ידינו.

  2. ניסים חנן הגיב:

    שמי ניסים חנן ואני גר במקסיקו. אני מלמד בתלמוד תורה, אברך אחה"צ וגם מלמד למבוגרים בלילות. האתר שלכם ממש נותן לי חיזוק. אני גם לומד משניות לע"נ נשמת מרת אימי ז"ל והשעורים שלכם עוזרים לי הרבה להבין.
    חזק וברוך!!!

  3. בועז שלום הגיב:

    תודה ויישר כח. אנו שמחים שב"ה יש בדברים תועלת.

  4. שי הגיב:

    שלום לרב
    ראשית ישר כח עצום. זכיתי להכיר את הרב כשהתחלתי ללמוד שיעורים בנפש החיים לפני כמה שנים ומאז אני בחסדי ה' נהנה משיעורי הרב במגוון תחומים.

    לפני כשנה נפטר מורי אבי ועטרת ראשי ואז התוודעתי לשיעורי הרב המשניות ואני נפעם ומודה לקב"ה שחלק מחוכמתו וזיכה אותנו ברבנים כמו הרב שמאירים את עיניהם של ישראל ומאהיבים את התורה וחשוב מכך מנגישים אותה גם למי שלא זכה שתהיה תורתו אומנותו

    בשיעור במסכת אהלות פרק יז. השיעור חסר את המשנה האחרונה (שדה שאבד…)

    בתודה רבה ובהכרת הטוב
    שי

  5. דוד הירשברג הגיב:

    שלום לכבוד הרב,
    ברצוני לדעת האם אדם ששערו נוגע במת או בשרץ – האדם נטמא על ידי זה?
    תודה!

    • בועז שלום הגיב:

      לדוד שלום
      ענין זה לא כתוב במפורש במשנה או ברמב"ם.
      הרמב"ם כתב [הלכות טומאת מת פרק א הלכה ג] "טומאת מגע האמורה בכ"מ בין במת בין בשאר המטמאים הוא שנגע האדם בבשרו בטומאה עצמה, בין בידו בין ברגלו בין בשאר בשרו, ואפילו בלשונו ה"ז נטמא, וכן נראה לי שאם נגע בצפרניו או בשיניו נטמא כיון שהם מחוברים לגוף הרי הם כגוף" עכ"ל.
      ותמהו הנו"כ על הרמב"ם שלא הזכיר דין שערו.
      וז"ל ספר 'מעשה רקח' הלכות טומאת מת פרק א הלכה ג:
      "[ג] וכן נראה לי שאם נגע בצפרניו או בשיניו נטמא. לא ידעתי למה השמיט השערות דלפי הטעם שהזכיר כיון שהם מחוברין בגוף הרי הם כגוף פשיטא דהוא הדין לשערות, ויותר תמהתי ממרן ז"ל שהזכיר המשנה פ"ג דאהלות דמשם למדה רבינו ושם הוזכר השער להדיא ואיך לא נרגש מזה, גם בספרי הובא בילקוט פרשת חקת אמרו הנוגע במת פרט הנוגע בשיניו בשערו בצפרניו בזמן שפירשו יכול שאני מרבה בשעה שהם מחוברין ת"ל יטמא ע"כ ופסקו רבינו לקמן פ"ג הל' י"ג, ומדברי המבי"ט ז"ל בקרית ספר נראה קצת דשער בכלל שינים וצפורן עיין שם". עכ"ל.
      ומה שכתב ש'הוזכר שיער להדיא' מתכוין הרב ללשון המשנה [אהלות ג-ג]: "כל שבמת טמא חוץ מן השיניים והשיער והציפורן ובשעת חיבורן הכל טמא".
      הרי לנו ששער המת מתטמא, והטעם כיון שהוא מחובר לגופו, הרי הוא כגופו, וה"ה ששיער החי שנגע במת או בשרץ טמא.
      וע"ע 'יד הלוי' על הרמב"ם אהלות פ"א ה"ג.

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

. כל שיעורי הרב במדיה דיגיטאלית!!

נגן דוקו ביט הנפשהסנדיסק 128כרטיס זכרון 128

עדכונים חמים למייל

קבלת עדכונים
Loading