סדרת השיעורים במשנה משניות סדר נזיקין משניות סדר נשים משניות סדר זרעים משניות סדר טהרות משניות סדר מועד משניות סדר קדשים סדר נזיקין משניות נזיקין מסכת מכות משניות נזיקין מסכת הוריות משניות נזיקין מסכת בבא בתרא משניות נזיקין מסכת אבות משניות נזיקין מסכת בבא קמא משניות נזיקין מסכת עבודה זרה משניות נזיקין מסכת סנהדרין משניות נזיקין מסכת שבועות משניות נזיקין מסכת בבא מציעא מסכת עדיות - פרק אמסכת עדיות - פרק במסכת עדיות - פרק גמסכת עדיות - פרק דמסכת עדיות - פרק המסכת עדיות - פרק ומסכת עדיות - פרק זמסכת עדיות - פרק ח
רציתי להבין בפרק ד בעדיות – כמי אנו פוסקים בחומרי בית הלל וקולי בית שמאי, האם כבית הלל או כבית שמאי?
ליוספי שלום
אנו פוסקים תמיד כבית הלל, ובית שמאי במקום בית הלל אינה משנה. לדוגמא – ביצה שנולדה ביו"ט – ב"ה אוסרים וב"ש מתירין, והשו"ע [אוה"ח תקי"ג ס"א] פסק "בֵּיצָה שֶׁנּוֹלְדָה בְּיוֹם טוֹב אָסוּר לִגֹּעַ בָּהּ, הגה: דְּהַיְנוּ לְטַלְטְלָהּ, (מָרְדְּכַי רֵישׁ בֵּיצָה ופ' כָּל הַכֵּלִים), וְכָל שֶׁכֵּן שֶׁלֹּא לְאָכְלָהּ; וְאִם נִתְעָרְבָה, אֲפִלּוּ בְּאֶלֶף, כֻּלָּן אֲסוּרוֹת". עכ"ל.