שעורים מעולים!
הרב מסביר בצורה עניינית בהירה ומובנת.
מדהימה יכולת הרב להסביר את כל המשנה בשפה פשוטה, ובדרך קצרה וקולעת,
ללא סיבוכים מיותרים, ועם כל זאת ברמה גבוהה ומקיפה.
ישר כוח.
ממליץ בחום!
שלום וברכה כבוד הרב ישר כוח על השיעורים הנפלאים אנו נהנים מאוד מאוד!
יש לי שאלה לגבי הכותים, במשנה גיטין פרק א משנה ה רבן גמליאל מתיר עידי כותים.
והשאלה שלי היא והרי עזרא הסופר החרימם ועם כל הבלגן שעשו בבנין בית שני, וכמו כן מובא בגמרא, ואיך בדורות של התנאים התירו עדותם?
ואם כך למה היום אסור ע"פ ההלכה לקבל עדותם או לצרפם למנין (אני מתכוון לשומרונים)?
תודה על כל השיעורים הנפלאים!
אליהו מדרום אמריקה
לר' אליהו שלום
אני שמח לשמוע שהנך מפיק תועלת מן השיעורים.
אכן ענין הכותים שנוי במחלוקת, האם היה גיורם גיור אמת ואח"כ הרשיעו, או שהיו 'גירי אריות' מפחד האריות שהיו מכים בהם ולא התגיירו גיור שלם ועבדו ע"ז [עי' קידושין עה:]. הרמב"ם בפירוש המשניות למסכת ברכות [פ"ח מ"ה] אומר: "בתחילה האמינו שהם מדקדקים במצוות אחדות יותר מישראל. עד שחקרו חכמים אחריהם ומצאום מקדשים את הר גריזים. וכשחקרו על סיבת הדבר, מצאו להם דמות יונה, ואז הורידום במעלת גויים גמורים לכל דבריהם. וכל מה שתמצא מהמשנה מענייני הכותים שמראה שהם מעולים מהגויים וגרועים מישראל כגון אמרם מזמנים עם הכותי וכותי המברך וזולתם, כל זה קודם שבדקו אחריהם. אבל משבדקו אחריהם ומצאו כמו שאמרנו, הרי הם גרועים מן הגויים מאד". עכ"ל.
שעורים מעולים!
הרב מסביר בצורה עניינית בהירה ומובנת.
מדהימה יכולת הרב להסביר את כל המשנה בשפה פשוטה, ובדרך קצרה וקולעת,
ללא סיבוכים מיותרים, ועם כל זאת ברמה גבוהה ומקיפה.
ישר כוח.
ממליץ בחום!
תודה על הדברים, אנו תמיד שמחים לשמוע שהשיעורים הם לתועלת!
שלום וברכה כבוד הרב ישר כוח על השיעורים הנפלאים אנו נהנים מאוד מאוד!
יש לי שאלה לגבי הכותים, במשנה גיטין פרק א משנה ה רבן גמליאל מתיר עידי כותים.
והשאלה שלי היא והרי עזרא הסופר החרימם ועם כל הבלגן שעשו בבנין בית שני, וכמו כן מובא בגמרא, ואיך בדורות של התנאים התירו עדותם?
ואם כך למה היום אסור ע"פ ההלכה לקבל עדותם או לצרפם למנין (אני מתכוון לשומרונים)?
תודה על כל השיעורים הנפלאים!
אליהו מדרום אמריקה
לר' אליהו שלום
אני שמח לשמוע שהנך מפיק תועלת מן השיעורים.
אכן ענין הכותים שנוי במחלוקת, האם היה גיורם גיור אמת ואח"כ הרשיעו, או שהיו 'גירי אריות' מפחד האריות שהיו מכים בהם ולא התגיירו גיור שלם ועבדו ע"ז [עי' קידושין עה:].
הרמב"ם בפירוש המשניות למסכת ברכות [פ"ח מ"ה] אומר: "בתחילה האמינו שהם מדקדקים במצוות אחדות יותר מישראל. עד שחקרו חכמים אחריהם ומצאום מקדשים את הר גריזים. וכשחקרו על סיבת הדבר, מצאו להם דמות יונה, ואז הורידום במעלת גויים גמורים לכל דבריהם. וכל מה שתמצא מהמשנה מענייני הכותים שמראה שהם מעולים מהגויים וגרועים מישראל כגון אמרם מזמנים עם הכותי וכותי המברך וזולתם, כל זה קודם שבדקו אחריהם. אבל משבדקו אחריהם ומצאו כמו שאמרנו, הרי הם גרועים מן הגויים מאד". עכ"ל.