שלום כבוד הרב!
תודה על האתר והשיעורים הנפלאים.
לענין פרק יג משנה ח:
קטנה וחרשת – אין ביאת אחת מהן פוטרת צרתה. שתיהן נישואי דרבנן, אבל קטנה היא או קידושין גמורים או שהקידושין לא תפסו כלל.
החרשת – קידושין עם שיור. לכן אנחנו לא יודעים מי מהן אשתו. לא בגלל ההעדפה האישית של הבעל, מי מוצאת חן בעיניו יותר, ואת מי הוא מחשיב יותר כאשתו העיקרית.
הוא כפי שאמרת, מעדיף את שתיהן ולכן נשוי לשתיהן. אבל איננו יודעים מי במציאות יותר אשתו, מי קידושיה תפסו יותר, החרשת או הקטנה. כך שגם הבעל עצמו כשחי לא ידע מי יותר אשתו ולא רק אנו לא יודעים כעת כשמת. לכן אין ביאת אחת פוטרת צרתה.
שלום רב,
אני לומד כעת משנה יבמות ונהנה משיעוריך. איני מצליח בלחיצה על פרק מסויים לקבל ההקלטה אלא חוזר תמיד להקדמה למסכת. אשמח להנחייה.
תודה.
לצדוק שלום
אני שמח לשמוע שאתה מקבל תועלת מן השיעורים.
תציין באיזה פרק אתה מוצא את הבעיה, כדי שנוכל לבדוק.
תודה
קודם כל, תודה רבה הרב בועז שלום על השיעורים הנהדרים שלך!
ההסבר מעולה!!!
אני רואה שהכל עובד טוב!
שלום כבוד הרב!
תודה על האתר והשיעורים הנפלאים.
לענין פרק יג משנה ח:
קטנה וחרשת – אין ביאת אחת מהן פוטרת צרתה. שתיהן נישואי דרבנן, אבל קטנה היא או קידושין גמורים או שהקידושין לא תפסו כלל.
החרשת – קידושין עם שיור. לכן אנחנו לא יודעים מי מהן אשתו. לא בגלל ההעדפה האישית של הבעל, מי מוצאת חן בעיניו יותר, ואת מי הוא מחשיב יותר כאשתו העיקרית.
הוא כפי שאמרת, מעדיף את שתיהן ולכן נשוי לשתיהן. אבל איננו יודעים מי במציאות יותר אשתו, מי קידושיה תפסו יותר, החרשת או הקטנה. כך שגם הבעל עצמו כשחי לא ידע מי יותר אשתו ולא רק אנו לא יודעים כעת כשמת. לכן אין ביאת אחת פוטרת צרתה.
לאיתי שלום
אכן הנידון הוא מי מהן היא אשתו. ומה שכתבת אמרנו בשיעור.