השיעורים באתר לרפואת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה בתושח"י

קרא פרק תהלים לרפואתו>>

 

משניות קדשים מסכת חולין

סדרת השיעורים במשנה

סדר קדשים

 

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

8 תגובות על “משניות קדשים מסכת חולין”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. Avatar גדעון נקי הגיב:

    למה אין מסכת מנחות

  2. Avatar דוד הגיב:

    היכן אפשר למצוא בשפה ברורה את מסכת קינים? תודה.

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      לדוד שלום
      כעת אנו מסיימים את מסכת מנחות, בהמשך אנו נמסור גם עם מסכת קינים בל"נ ובס"ד.
      בנוגע למגידי שיעור אחרים – איני יודע, תוכל לבדוק בקול הלשון – יש שם שיעורים רבים במשניות.

  3. Avatar משה יוספי הגיב:

    ראיתי שחכמים חולקים על דין תורה שמעות לא קונות אלא רק המשיכה והגבהה האם ההלכה היא כמותם?
    ובכלל בשאר ההלכות לפי מי הולכים ולמה חכמים חולקים?
    שאלה נוספת לגבי היום האם הוא מתחיל מצאת הכוכבים או מהשקיעה כי יש לזה השלכות לגבי תפילה וכן שאר הלכות/

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      למשה שלום
      א. אם הנך מעונין לברר על שיעור מסוים שהרב מסר – עליך לציין במדויק את השיעור עליו אתה שואל, ואת הדקה שבה נאמרו הדברים.
      ב. נא לא לשאול שתי שאלות בבת אחת, אלא אם כן הן קשורות לאותו הענין. לכל שאלה יש לכתוב פוסט בפני עצמו.
      ג. אם השאלות אינן נוגעות במישרין לשיעור שנמסר, אין לשאול את השאלה באותו הפוסט, אלא לגשת ל'שאל את הרב' ולכתוב שם את השאלה.
      תודה!

  4. Avatar משה יוספי הגיב:

    שאלה על משניות מסכת חולין פרק יא דקה 31 לערך –
    בעניין ראשית הגז נאמר שאם הבעלים צבעו קודם שנתנו לכהן הרי הוא פטור מליתנו.
    אם זה כך – כל אחד יכול לעשות כן ולהיפטר מלתת והכהן לא יקבל בכלל או יקבל מעט. איך הדבר ייתכן?

    • בועז שלום בועז שלום הגיב:

      למשה שלום
      נכון שהאדם יכול להערים ולהפטר מראשית הגז בצורה הזו. אין הדבר ייחודי רק לכאן, אדם גם לדוגמא – יכול להפטר מחיוב נתינת בכור צאנו לכהן, על ידי שיעשה שותפות בבהמתו עם הנוכרי. ושם מדובר בסכום הרבה יותר גדול… [כך אגב עושים היום כיון שיש לנו בעיה עם קדושת הבכור, וזו הדרך הנכונה לפטור את הבעיה].
      רק שצריך לדעת שאין הדבר לרצון התורה, כיון שרצון הבורא שהאדם יזון את הכהנים, שהם לומדי התורה ומפיציה, ש'שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו'. רק שה' לא כפה זאת אלא הותיר זאת כזכות לך, ואם תרצה להתחכם ולהפטר – תוכל.
      רק נוסיף עוד ונאמר – שיש ב' טעמים לפטור את הגוזל מתנו"כ – או שלומדים מ'זה' או שהטעם הוא מפני שזהו ממון שאין לו תובע ספציפי.
      התוס' [חולין דף קל:] אומרם שהנ"מ בין השיטות הוא האם הגזלן חייב לצאת ידי שמים ולתת לכהן את שגזל? לטעם שזהו גזה"כ – פטור. לטעם שזהו ממון שאין לו תובעים – חייב. והר"ן חולק ופוטר בכל אופן.

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים