.

אם אינך זקוק לישועה - אל תלחץ כאן

.

שיחה קצרה ובה התייחסות למצב היום

מתעסק בקריינות?

אנו זקוקים לך! >>>

השיעורים באתר לעילוי נשמת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה זלה"ה

קרא פרק תהלים לעילוי נשמתו>>

 

ספר דברי הימים א

סדרת השיעורים בתנך

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

תגיות

8 תגובות על “ספר דברי הימים א”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. איתי בן יעקב הגיב:

    תודה רבה!!!
    אשמח לדעת אם יש שיעורים על שאר הספר,
    השיעורים של הרב ממש עוזרים לי!!!

    • בועז שלום הגיב:

      לאיתי שלום
      אנו כעת [ניסן תשפ"א] די בהתחלת הספר. את דברי הימים השארנו לסוף, הן מפאת שזה מקומו, והן מפאת הקושי שקיים בלימוד ספר זה.
      אני מאמין שיקח לפחות שנתיים ללמוד את כל הספר [שיעור אחת לשבוע].
      נשאר לנו לסיים את דה"י ואת התהילים ובזה בס"ד נסיים את כל הנ"ך.

  2. יהושע נתניה הגיב:

    לרב שלום
    בדברי הימים א פרק יג – התרגום אומר שהיו לעובד אדום הגיתי 81 ילדים – הכיצד?
    להלן הציטוט –
    1. יד וְאִשְׁתְּהֵי אֲרוֹנָא דַייָ לְוַת עוֹבֵד אֱדוֹם בְּבַיְתֵיהּ תְּלָתָא יַרְחִין וּבָרִיךְ מֵימְרָא דַייָ יַת עוֹבֵד אֱדוֹם בִּבְנִין וּבְנֵי בְנִין דְאִתְעַבְּרַת אִתְּתֵיהּ וּתְמַנְיָא כַּלְתֵיהּ וִילִידָן תְּמַנְיָא תְּמַנְיָא בִּכְרֵיסָא חָד
    עַד דְאִשְׁתְּכָחוּ בֵּינֵי אֲבָהָן וּבְנִין בְּיוֹם חַד תַּמְנִין וְחַד וְיַת כָּל דִילֵיהּ בָּרִיךְ וְאַסְגֵי עַד לַחֲדָא: ע"כ.
    2. עובד אדום זכה לכל הטוב הזה – כאשר הארון היה בביתו 3 חודשים.
    אצל אבינדב הארון היה 20 שנה ולא ראינו שזכה למשהו מיוחד. מדוע?
    תודה!

    • הרב בועז שלום הגיב:

      ליהושע שלום
      1. נתעברו אשתו ושמונה כלותיו [יחד 9], כל אחת 8 ילדים [8X9=72], הוסף לזה את אבותם – תשעה במספרה – סה"כ 81.
      2. המלבי"ם [שמואל ב פרק ו פסוק יב] מבאר שכל הברכה שהייתה עכשיו הייתה כדי להרגיע את דוד לאחר שראה שיש סכנה בארון, בעקבות פרץ עוזה, הראוהו שאך טוב וחסד עמו, כדי שלא יחשוש.
      וזה לשונו: ויגד למלך דוד לאמור ברך ה' וכו'. ספרו לו מה שהוא הראיה העקרית שברך את כל ב"ב בעבור ארון האלהים, פי' חז"ל במכלתא שמפני שהיו אומרים שהארון ממית הראה להם ה' שיש בו ברכה, דייקו זה ממלת בעבור, כי יש הבדל בין בעבור ובין בגלל, שמלת בגלל מציין הסבה הקודמת ומלת בעבור מציין הסבה המאוחרת, וכפי חוקי הלשון היל"ל בגלל ארון האלהים, כמו (בראשית ל, כז) ויברכני ה' בגללך היינו בסבתך, ולכן פי' שבאמת לא היתה הברכה בגלל הארון דהיינו בסבתו, שאז לא היה חל הברכה רק על בעל הבית לבדו שעסק עמו ושרת לפניו לא על ב"ב, ומזה ראה שהיה הברכה בעבור הארון ותועלתו, להסיר ממנו דבת עם שהוא ממית בשבט עברתו, ולהראות שאך טוב וחסד ירדוף לכל הקרב אליו ואף למי ששוכן בגבולו, ושיקח דוד ראיה להעלותו אל עיר דוד. ולכן ויעל וכו' בשמחה, לא ביראה ופחד, רק באהבה ושמחה, כי ראה שהחסד גובר בו (וגם לא העלהו בשחוק כבפעם הא', רק בשמחה של מצוה):

  3. הרב בועז שלום הגיב:

    בדיקה

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

. כל שיעורי הרב במדיה דיגיטאלית!!

נגן דוקו סיקס עם כרטיסדיסקונקי 128נגן רויזו5דיסקונקי 256 03נגן רויזו + 128דיסקונקי 256תמונה משנת החלומות