.

שיחה קצרה ובה התייחסות למצב היום

מתעסק בקריינות?

אנו זקוקים לך! >>>

השיעורים באתר לעילוי נשמת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה זלה"ה

קרא פרק תהלים לעילוי נשמתו>>

 

ספר יחזקאל

סדרת השיעורים בתנך

.

ספר מראה היכל הכולל תרשימים והסברים על בנין בית שלישי

.

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

תגיות

10 תגובות על “ספר יחזקאל”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. דוד הגיב:

    שלום רב תודה רבה על השיעורים, מומלץ מאד להגיד שוב פעם שיעור על פרק י כי המקור הוא רק על כמה פסוקים ולא על כל הפרק בתודה מראש.

  2. יעקב הגיב:

    האם בזמן הקרוב יהיו עוד פרקים על ספר יחזקאל? אני מלמד בתלמוד-תורה ושמיעת השיעורים של הרב מוסיפה לי מאד בהעברת השיעור.
    תודה רבה.

  3. תומר גירחיש הגיב:

    יחזקאל א׳
    יישר כוחך על העברת השיעורים בצורה כל כך ברורה ומקיפה.
    זה כלי מרכזי ללמידת התנ״ך אצלי.
    עוד טעם מדוע עיתים מתקרי ירמיה ועיתים מתקרי ירמיהו : (מתוך חומש תורה קדומה) בהפטרת ״ואלה המשפטים״ בירמיה לד׳, כז׳ מפרש מהר״ש שבזי את ההבדל בין ירמיה לירמיהו ״מאי טעמ זמנין דקרי ליה ירמיה וזמנין דקרי ליה ירמיהו?
    פירוש: בזמן שמקבל ממידת הדין מתקרי ירמיה, ובזמן שדבריו מזוגין במדת רחמים מתקרי בתוספת וא״ו ירמיהו.
    דה״א אתרמז בדינא, וא״ו אתרמז ברחמים, וא״ו תפארת, ה״א אחרונה מלכות.

  4. עידן הגיב:

    שלום לרב בועז!
    רציתי להבין, אם יחזקאל סבל עבור עוונות עם ישראל ועוונותיהם נמחקו בעקבות ייסורי הנביא (הקב"ה אומר שישא את עוונם), אז איך זה שחז"ל אומרים שגלו עם ישראל בגין 70 השמיטות שלא שבתה הארץ? האם לא נמחל העוון בעקבות ייסורי יחזקאל?

    • הרב בועז שלום הגיב:

      לעידן שלום
      אנו מוצאים דבר דומה בחטא העגל, שעמ"י חטאו וה' אמר למשה סלחתי כדבריך, אך ביום פקדי ופקדתי.
      כמו כן אדה"ר יצא בדימוס ונמחל לו חטאו – ואעפ"כ גזירת הגירוש מג"ע ושאר קיללותיו נותרו על כנן.
      דיברנו כמה פעמים שיש להבחין בעבירה בין ב' עניינים –
      א. המריית פי ה'.
      ב. העונש והכפרה הנדרשים על עבירה זו.
      לא פעם המחילה כוללת סליחה על המריית פי ה', אך עדיין צריך למחוק את הנזק, וזה מצריך כפרה בפני עצמה.
      כמו שמצאנו במקדש אשה ע"מ שהוא צדיק גמור, הגם שידוע שהוא רשע גמור, ספק מקודשת.
      והשאלה היא למה? הרי בוודאי שיקח לו עוד שנים עד שיחזיר גזילותיו, יבקש מחילה מכל מי שפשע כלפיו, ויעשה את כל תיקוני האריז"ל להזדכך מכל עוונתיו?
      אלא התשובה היא – שזה ענין בפ"ע, ויתכן שהוא נחשב צדיק גמור ביחס להמריית פי ה' שעל זה שב בתשובה ונמחל לו.
      דומה הדבר לאדם ששרף לחבירו את הרכב, וביקש מחילה, והלה מחל לו. האם כעת יש לו רכב??
      הוא רק מחל על הפגיעה והגזילה, אבל זה עדיין לא יצר 'תיקון' לחסר הקיים. והוא הדין לעניינו.

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

. כל שיעורי הרב במדיה דיגיטאלית!!

נגן דוקו סיקס עם כרטיסדיסקונקי 128נגן רויזו5דיסקונקי 256 03נגן רויזו + 128דיסקונקי 256תמונה משנת החלומות