השיעורים באתר לעילוי נשמת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה זלה"ה

קרא פרק תהלים לעילוי נשמתו>>

 

דרוש מתנדב לזיכוי הרבים >>

ספר ירמיה

כל ענייני החג

כל ענייני תשעה באב

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

תגיות

16 תגובות על “ספר ירמיה”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. ארז עוז הגיב:

    שלום
    אני מנסה להוריד את כל ספר ירמיהו וזה נותן הודעת שגיאה.

    • הרב בועז שלום שליט"א הגיב:

      הבעיה ידועה.
      בכל מצב בו הקבצים שבתיקיה מרובים, ישנה בעיה להוריד. השרת מחזיר הודעת שגיאה ברגע שהפעולה נמשכת זמן רב.
      לעת עתה אין פתרון לזה, אלא להוריד אחד אחד.
      בעת שיושלם הספר בעז"ה, ניתן יהיה להוריד את הכל בבת אחת מדף ההורדות [תפריט עליון > חנות > הורדת דיסקים בחינם].

      עדכון
      הספר הושלם בס"ד וניתן כעת להוריד על ידי לחצן ההורדה מרובה.

  2. דוד הגיב:

    שלום רב רציתי לשאול האם השיעורים הישנים ימחקו כשתגיעו לפרקים האלה כלומר שהחדשים יחליפו את הישנים או שלא תגיד אותם פעמיים או ששניהם ישארו

    • הרב בועז שלום שליט"א הגיב:

      לדוד שלום
      אכן התכנית היא שלא לחזור לעת עתה על השיעורים שכבר נמסרו, ולהסתפק בקיימים, מפאת הלחץ בו אנו נתונים להמשיך ולמסור שיעורים על ספרים נוספים מהנ"ך.

  3. שמעון א הגיב:

    רציתי להודות לרב על הטרחה הרבה לזכות את עם ישראל בלימוד התורה הקדושה! ישר כח עצום!

    השיעורים  מחזקים מרתקים ומחכימים, שוב תודה רבה!

  4. גדי הרוש הגיב:

    שלום כבוד הרב!
    אני מאוד נהנה לשמוע את הרב ומתפעל מהיידע הרב, והבהירות שמועברים השיעורים.
    אני מחלק את "זמני הפנוי" ללמוד הלכות, נביאים (ירמיהו), והדברים ברורים!
    תודה על שהרב מזכה אותנו ללמוד תורה
    יישר כח גדול ובעז"ה הצלחה בכל מעשיך!

  5. יצחק שץ הגיב:

    שלום להרב חזק וברוך על כל השיעורים ויהי רצון שה' יתן לכם כח להמשיך הלאה
    רציתי להודיעכם שבירמיה פרק י"א השיעור נעצר באמצע השיעור.
    תודה רבה

    • בועז שלום הגיב:

      ליצחק שלום
      תודה על הדברים.
      בדקתי כעת את פרק י"א ולא מצאתי כל בעיה. השיעור התנגן עד הסוף. תנסה אולי בדפדפן אחר.

      • יצחק שץ הגיב:

        מחילה מהרב התכוונתי שהפרק הוא עד פסוק כג, וההקלטה מסתיימת בפסוק יא.

        • בועז שלום הגיב:

          ליצחק שלום
          יישר כח על תשומת לבך. הצדק עמך, אנו נשתדל להשלים את הפרק ולהוסיפו בהקדם בל"נ.

          עדכון
          התברר שהחלק השני של פרק י"א הוסף בטעות לפרק י'. כעת הדבר תוקן בס"ד.

  6. אביתר הגיב:

    נבוזראדן שר טבחים אחרי שהזדעזע התגייר, הרי הקודש ברוך [גלגל חובה על ידי חייב] אז איפה הקדוש ברוך הוא נפרע ממנו על הרציחות על דמו של זכירה הנביא הרי התגייר ויהודי הוא מישהו אחר"

    • בועז שלום הגיב:

      לאביתר שלום
      בגוף השאלה ענית את התשובה. הגזירה על עמ"י הייתה גם בלא נבוזראדן, רק שגלגלו חובה על ידי חייב, אך הוא התעורר והתגייר. הקידוש השם שהיה בגירותו, תיקן את החילול השם שהיה במעשיו.

  7. אשר כהנא הגיב:

    שאלה על פרק ב' ירמיהו.
    המלבי"ם כותב וז"ל "זכרתי לך חסד נעוריך, מדמה תחלת התחבר דבר האלהי עם עמו, כחבורי חתן וכלה ארוס וארוסה, ויציירהו כאיש אחד הבא מרחוק, ובת עשיר היפה בנשים הכניסה אותו לבית אביה ועשתה עמו חסד, ואח"ז דבקה נפשה בו והתחתנה עמו, ואח"ז האמינה בו ויצאה עמו מבית אביה אל המדבר לאשר היה רוחו ללכת, וכן בנמשל תחלה שמרו האבות ובניהם אחריהם דרך ה' והודיעו אלהותו בעולם בעודו היה גר בלתי ניכר פה לכל העמים שעבדו עצבים וחמנים, וזה חסד נעוריך, ואח"ז התחתנו עמו ונכנסו בברית ואהבת כלולות בהוציאם ממצרים וקבלת התורה, שבאו בברית עמו, וזה אהבת כלולותיך, ואח"ז האמינו בו ויצאו אחריו אל המדבר, מרוב חשקם אל הדבקות האלהי.
    והם ג' מיני זכיות שיש לישראל, א. קודם השדוכין, ב. בהשדוכין עצמם, ג. אחר השדוכין, וזכיות אלה עדן זכורים בלבי לא אשכחם" עכ"ל.
    וצ"ע שכתב שקבלת התורה הייתה לפני היציאה למדבר?
    אשמח לשמוע את תשובת הרב

    • בועז שלום הגיב:

      לאשר שלום
      היציאה למדבר נחשבת במידה מסוימת אחרי מת"ת, היות ומת"ת היה בחמישים יום הראשונים ליציא"מ, ואילו ההליכה אחרי השי"ת במדבר הייתה למשך הארבעים שנה שלאחמ"כ.

  8. אשר כהנא הגיב:

    תודה.
    אבל עדיין לא נחה דעתי שהרי ההליכה במדבר 40 שנה לא הייתה כתוצאה מרצונם לדבוק בבורא ומרוב חשקם בדבקות האלוקי אלא כעונש. ובפרט שהמלבים מפורש כותב 'היציאה למדבר' ולא ההליכה אחריו. וזה ודאי היה לפני מת"ת. אשמח לשמוע תשובה

    • בועז שלום הגיב:

      אכן, אתה צודק שלכאורה הדברים אינם לגמרי מסודרים בהתאמה, אבל אם תדקדק בדבריו תראה שכתב "נכנסו בברית ואהבת כלולות בהוציאם ממצרים וקבלת התורה, שבאו בברית עמו, וזה אהבת כלולותיך, ואח”ז האמינו בו ויצאו אחריו אל המדבר, מרוב חשקם אל הדבקות האלהי."
      הרי שאת יציאת מצרים גופא אינו מייחס לעמ"י אלא להשי"ת "בהוציאם ממצרים". את היציאה אחריו אל המדבר הוא מייחס לשלב הבא, וזה שלב שבו עמ"י יכלו לתת ראש ולשוב למצרים, ובכל אופן המשיכו אחרי הקב"ה מרוב חשקם אל הדבקות האלקי, הגם שמתחילה היה זה בגזירת מרום כעונש על המרגלים.

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

. כל שיעורי הרב במדיה דיגיטאלית!!

נגן דוקו ביט הנפשהסנדיסק 128כרטיס זכרון 128

עדכונים חמים למייל

קבלת עדכונים
Loading