ספר ירמיה
כל ענייני החג
כל ענייני תשעה באב
הקדמת ירמיה - מחבר הספר, וסקירה על התקופה
ירמיה פרק א
ירמיה פרק ב
ירמיה פרק ג
ירמיה פרק ד
ירמיה פרק ה
ירמיה פרק ו
ירמיה פרק ז
ירמיה פרק ח
ירמיה פרק ט
ירמיה פרק י
ירמיה פרק יא
ירמיה פרק יב
ירמיה פרק יג
ירמיה פרק יד
ירמיה פרק טו
ירמיה פרק טז
ירמיה פרק יז
ירמיה פרק יח
ירמיה פרק יט
ירמיה פרק כ
ירמיה פרק כא
ירמיה פרק כב
ירמיה פרק כג
ירמיה פרק כד
ירמיה פרק כה
ירמיה כ”ו
ירמיה כ”ז
ירמיה כ”ח
ירמיה כ”ט
ירמיה ל”
ירמיה ל”א
ירמיה ל”ב
ירמיה ל”ג
ירמיה ל”ד
ירמיה ל”ה
ירמיה ל”ו
ירמיה ל”ז
ירמיה ל”ח
ירמיה ל”ט
ירמיה מ
ירמיה מ”א
ירמיה מ”ב
ירמיה מ”ג
ירמיה מ”ד
ירמיה מ”ה
ירמיה מ”ו
ירמיה מ”ז
ירמיה מ”ח
ירמיה מ”ט
ירמיה נ”
ירמיה נ”א
ירמיה נ”ב

תגיות סדרת-השיעורים-בתנך
16 תגובות על “ספר ירמיה”
בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.
תגובות הגולשים לבטל
שאל את הרב
- כיצד אדם מתחזק צריך להתמודד עם הסביבה הקודמת בה הוא עדיין נמצא? נשאל ע"י טל
- מה משמעות השם 'רבקה' ו'לאה'? נשאל ע"י אמיר ניסנצוייג
- מה משמעות השם חבקוק? נשאל ע"י אמיר ניסנצוייג
- מה המקור לכך שמי שמקיים מצוה בשותפות – נחשב כאילו כל אחד קיים את כל המצוה לבדו? נשאל ע"י אורי
- האם מותר להשתמש בקולפן בשבת? נשאל ע"י ש.פ.
הרב בועז שלום says:
לנדב שלום אנחנו עדיין מוסרים שיעורים על חומש עם רש"י, וכל...
אהרון. says:
תשואות חן חן לכבוד הרב הכותב שליטא. והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע,...
נדב אריה says:
בס"ד שלום לרב, למה אין את המשך רשי על הפרשה?
יובל says:
שלום וברכה תודה על השיעורים הנפלאים במשניות, ועל העריכה והחלוקה!
הרב בועז שלום says:
לחיים שלום תפקיד האדם לעשות, ולא לנוח על זירי הדפנה... ברגע...
שלום
אני מנסה להוריד את כל ספר ירמיהו וזה נותן הודעת שגיאה.
הבעיה ידועה.
בכל מצב בו הקבצים שבתיקיה מרובים, ישנה בעיה להוריד. השרת מחזיר הודעת שגיאה ברגע שהפעולה נמשכת זמן רב.
לעת עתה אין פתרון לזה, אלא להוריד אחד אחד.
בעת שיושלם הספר בעז"ה, ניתן יהיה להוריד את הכל בבת אחת מדף ההורדות [תפריט עליון > חנות > הורדת דיסקים בחינם].
עדכון –
הספר הושלם בס"ד וניתן כעת להוריד על ידי לחצן ההורדה מרובה.
שלום רב רציתי לשאול האם השיעורים הישנים ימחקו כשתגיעו לפרקים האלה כלומר שהחדשים יחליפו את הישנים או שלא תגיד אותם פעמיים או ששניהם ישארו
לדוד שלום
אכן התכנית היא שלא לחזור לעת עתה על השיעורים שכבר נמסרו, ולהסתפק בקיימים, מפאת הלחץ בו אנו נתונים להמשיך ולמסור שיעורים על ספרים נוספים מהנ"ך.
רציתי להודות לרב על הטרחה הרבה לזכות את עם ישראל בלימוד התורה הקדושה! ישר כח עצום!
השיעורים מחזקים מרתקים ומחכימים, שוב תודה רבה!
שלום כבוד הרב!
אני מאוד נהנה לשמוע את הרב ומתפעל מהיידע הרב, והבהירות שמועברים השיעורים.
אני מחלק את "זמני הפנוי" ללמוד הלכות, נביאים (ירמיהו), והדברים ברורים!
תודה על שהרב מזכה אותנו ללמוד תורה
יישר כח גדול ובעז"ה הצלחה בכל מעשיך!
שלום להרב חזק וברוך על כל השיעורים ויהי רצון שה' יתן לכם כח להמשיך הלאה
רציתי להודיעכם שבירמיה פרק י"א השיעור נעצר באמצע השיעור.
תודה רבה
ליצחק שלום
תודה על הדברים.
בדקתי כעת את פרק י"א ולא מצאתי כל בעיה. השיעור התנגן עד הסוף. תנסה אולי בדפדפן אחר.
מחילה מהרב התכוונתי שהפרק הוא עד פסוק כג, וההקלטה מסתיימת בפסוק יא.
ליצחק שלום
יישר כח על תשומת לבך. הצדק עמך, אנו נשתדל להשלים את הפרק ולהוסיפו בהקדם בל"נ.
עדכון –
התברר שהחלק השני של פרק י"א הוסף בטעות לפרק י'. כעת הדבר תוקן בס"ד.
נבוזראדן שר טבחים אחרי שהזדעזע התגייר, הרי הקודש ברוך [גלגל חובה על ידי חייב] אז איפה הקדוש ברוך הוא נפרע ממנו על הרציחות על דמו של זכירה הנביא הרי התגייר ויהודי הוא מישהו אחר"
לאביתר שלום
בגוף השאלה ענית את התשובה. הגזירה על עמ"י הייתה גם בלא נבוזראדן, רק שגלגלו חובה על ידי חייב, אך הוא התעורר והתגייר. הקידוש השם שהיה בגירותו, תיקן את החילול השם שהיה במעשיו.
שאלה על פרק ב' ירמיהו.
המלבי"ם כותב וז"ל "זכרתי לך חסד נעוריך, מדמה תחלת התחבר דבר האלהי עם עמו, כחבורי חתן וכלה ארוס וארוסה, ויציירהו כאיש אחד הבא מרחוק, ובת עשיר היפה בנשים הכניסה אותו לבית אביה ועשתה עמו חסד, ואח"ז דבקה נפשה בו והתחתנה עמו, ואח"ז האמינה בו ויצאה עמו מבית אביה אל המדבר לאשר היה רוחו ללכת, וכן בנמשל תחלה שמרו האבות ובניהם אחריהם דרך ה' והודיעו אלהותו בעולם בעודו היה גר בלתי ניכר פה לכל העמים שעבדו עצבים וחמנים, וזה חסד נעוריך, ואח"ז התחתנו עמו ונכנסו בברית ואהבת כלולות בהוציאם ממצרים וקבלת התורה, שבאו בברית עמו, וזה אהבת כלולותיך, ואח"ז האמינו בו ויצאו אחריו אל המדבר, מרוב חשקם אל הדבקות האלהי.
והם ג' מיני זכיות שיש לישראל, א. קודם השדוכין, ב. בהשדוכין עצמם, ג. אחר השדוכין, וזכיות אלה עדן זכורים בלבי לא אשכחם" עכ"ל.
וצ"ע שכתב שקבלת התורה הייתה לפני היציאה למדבר?
אשמח לשמוע את תשובת הרב
לאשר שלום
היציאה למדבר נחשבת במידה מסוימת אחרי מת"ת, היות ומת"ת היה בחמישים יום הראשונים ליציא"מ, ואילו ההליכה אחרי השי"ת במדבר הייתה למשך הארבעים שנה שלאחמ"כ.
תודה.
אבל עדיין לא נחה דעתי שהרי ההליכה במדבר 40 שנה לא הייתה כתוצאה מרצונם לדבוק בבורא ומרוב חשקם בדבקות האלוקי אלא כעונש. ובפרט שהמלבים מפורש כותב 'היציאה למדבר' ולא ההליכה אחריו. וזה ודאי היה לפני מת"ת. אשמח לשמוע תשובה
אכן, אתה צודק שלכאורה הדברים אינם לגמרי מסודרים בהתאמה, אבל אם תדקדק בדבריו תראה שכתב "נכנסו בברית ואהבת כלולות בהוציאם ממצרים וקבלת התורה, שבאו בברית עמו, וזה אהבת כלולותיך, ואח”ז האמינו בו ויצאו אחריו אל המדבר, מרוב חשקם אל הדבקות האלהי."
הרי שאת יציאת מצרים גופא אינו מייחס לעמ"י אלא להשי"ת "בהוציאם ממצרים". את היציאה אחריו אל המדבר הוא מייחס לשלב הבא, וזה שלב שבו עמ"י יכלו לתת ראש ולשוב למצרים, ובכל אופן המשיכו אחרי הקב"ה מרוב חשקם אל הדבקות האלקי, הגם שמתחילה היה זה בגזירת מרום כעונש על המרגלים.