השיעורים באתר לעילוי נשמת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה זלה"ה

קרא פרק תהלים לעילוי נשמתו>>

 

משניות מועד – מסכת שבת

סדרת השיעורים במשנה

סדר מועד

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

4 תגובות על “משניות מועד – מסכת שבת”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. גבריאל ג'ראפי הגיב:

    שלוב הרב.
    בשיעור דף היומי דף ט:בדעת רב אחא בר יעקב אחד המשתתפים טען לגבי הבורסקי שטריד מפני שיבוא לתקן. זה באמת דעת הרמב"ם. שיעורים נפלאים. חבל שיש תקלה בקול הלשון השיעורים לא עוברים למאגר ולא תמיד יוצא לשמוע בשידור ישיר וחבל מפסידים.. תודה.

    • בועז שלום הגיב:

      לר' גבריאל שלום
      אכן דעת הרמב"ם היא משום "שמא יראה הפסד במלאכתו ויתעסק בה ויתעכב מן התפילה", וכ"כ בפיהמ"ש ונמשך אחריו הרע"ב. ונראה שהכריחו לזה שאר האיסורים שבכולם החשש שמא יתעכב בהם, ולא צער.
      יישר כח!

  2. גבריאל ג'ראפי הגיב:

    שלום הרב.
    מסכת יומא דף סט. סוגיא האם מותר לכהן להנות מבגדי כהונה שלא בשעת העבודות.
    מסקנת הגמרא שמותר על פי הברייתא וכו'. השאלה בעיקרון –
    האם שהתורה התירה זה משום שיש סיבה וזה נוחיות הכהן שלא יצטרך כל פעם לפשוט ולהתלבש שהרי לא ניתנה תודה למלאכי השרת או שפשוט מותר כי כך הדין מסיבות לא ידועות לנו ולא קשור למתחשבים נוח או לא?
    תודה.

    • הרב בועז שלום הגיב:

      לר' גבריאל שלום
      בראשונים יש שני הסברים עיקריים, בהתבסס על הכלל ש'לא נתנה תורה למלאכי השרת':
      א. תוס' הראש, והמפרש עמ"ס תמיד כז. נוקטים, שמכיון שאי אפשר לכהנים להמנע לגמרי מליהנות מבגדי כהונה ברגעים שאחר גמר העבודה, בהכרח שנתקדשו הבגדים על תנאי שיהיה מותר לכהנים ליהנות מהם, ו'לב ב"ד מתנה עליהם שלא יבואו לידי מעילה'.
      ב. מאחרשהתירה התורה לכהנים ליהנות מבגדי כהונה ברגעים שאחר העבודה, נמצא שכבר אין הבגדים בגדר 'קדשי השם' שעליהם נאמר איסור מעילה. [תוס' הרא"ש בתי' השני, ריטבא, תו"י ועוד].

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר.

. כל שיעורי הרב במדיה דיגיטאלית!!

נגן דוקו סיקס עם כרטיססנדיסק 128כרטיס זכרון 128