משניות קדשים מסכת חולין
סדרת השיעורים במשנה
סדר קדשים
הקדמה למסכת חולין
משנה מסכת חולין פרק א
משנה מסכת חולין פרק ב
משנה מסכת חולין פרק ג
משנה מסכת חולין פרק ד
משנה מסכת חולין פרק ה
משנה מסכת חולין פרק ו
משנה מסכת חולין פרק ז
משנה מסכת חולין פרק ח
משנה מסכת חולין פרק ט
משנה מסכת חולין פרק י
משנה מסכת חולין פרק יא
משנה מסכת חולין פרק יב
8 תגובות על “משניות קדשים מסכת חולין”
בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.
תגובות הגולשים לבטל
שאל את הרב
- זמן עלות השחר – איך זה מסתדר עם המציאות? נשאל ע"י עידן
- ראינו צדיקים גם בדורות קודמים שחלק מהפירות שלהם היו באושים נשאל ע"י שמואל
- מה הפירוש בקינה לט' באב – 'ר' יהודה בן בבא מסלסל תעודה'? נשאל ע"י אנונימי
- רב תודות נשאל ע"י אלברט מויסייב
- מה המקור לכך שהיהדות של הבנים נקבעת לפי האמא ולא האבא? נשאל ע"י אנונימי
הרב בועז שלום says:
לרב גבריאל שלום יישר כח, הערתך נכונה, תוקן!
הרב בועז שלום says:
לרב גבריאל שלולם אכן למדנו את הדברים בהרחבה בשיעור שלנו על...
גבריאל ג'ראפי says:
שלום הרב. בפרק א דקה 48.21 צריך לומר מותרים. הרב אמר...
גבריאל גראפי says:
שלום הרב. בשיעור האחרון (כ אב) דיבר הרב על השאלה מי...
הרב בועז שלום says:
לאלדד שלום אכן מעשיהם של המארח ושל בעל הפלגש - גרועים...
למה אין מסכת מנחות
נכון לחודש שבט תשע"ח אנו לומדים עדיין את מסכת זבחים. המסכת הבאה בעז"ה בל"נ תהיה מסכת מנחות.
היכן אפשר למצוא בשפה ברורה את מסכת קינים? תודה.
לדוד שלום
כעת אנו מסיימים את מסכת מנחות, בהמשך אנו נמסור גם עם מסכת קינים בל"נ ובס"ד.
בנוגע למגידי שיעור אחרים – איני יודע, תוכל לבדוק בקול הלשון – יש שם שיעורים רבים במשניות.
ראיתי שחכמים חולקים על דין תורה שמעות לא קונות אלא רק המשיכה והגבהה האם ההלכה היא כמותם?
ובכלל בשאר ההלכות לפי מי הולכים ולמה חכמים חולקים?
שאלה נוספת לגבי היום האם הוא מתחיל מצאת הכוכבים או מהשקיעה כי יש לזה השלכות לגבי תפילה וכן שאר הלכות/
למשה שלום
א. אם הנך מעונין לברר על שיעור מסוים שהרב מסר – עליך לציין במדויק את השיעור עליו אתה שואל, ואת הדקה שבה נאמרו הדברים.
ב. נא לא לשאול שתי שאלות בבת אחת, אלא אם כן הן קשורות לאותו הענין. לכל שאלה יש לכתוב פוסט בפני עצמו.
ג. אם השאלות אינן נוגעות במישרין לשיעור שנמסר, אין לשאול את השאלה באותו הפוסט, אלא לגשת ל'שאל את הרב' ולכתוב שם את השאלה.
תודה!
שאלה על משניות מסכת חולין פרק יא דקה 31 לערך –
בעניין ראשית הגז נאמר שאם הבעלים צבעו קודם שנתנו לכהן הרי הוא פטור מליתנו.
אם זה כך – כל אחד יכול לעשות כן ולהיפטר מלתת והכהן לא יקבל בכלל או יקבל מעט. איך הדבר ייתכן?
למשה שלום
נכון שהאדם יכול להערים ולהפטר מראשית הגז בצורה הזו. אין הדבר ייחודי רק לכאן, אדם גם לדוגמא – יכול להפטר מחיוב נתינת בכור צאנו לכהן, על ידי שיעשה שותפות בבהמתו עם הנוכרי. ושם מדובר בסכום הרבה יותר גדול… [כך אגב עושים היום כיון שיש לנו בעיה עם קדושת הבכור, וזו הדרך הנכונה לפטור את הבעיה].
רק שצריך לדעת שאין הדבר לרצון התורה, כיון שרצון הבורא שהאדם יזון את הכהנים, שהם לומדי התורה ומפיציה, ש'שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו'. רק שה' לא כפה זאת אלא הותיר זאת כזכות לך, ואם תרצה להתחכם ולהפטר – תוכל.
רק נוסיף עוד ונאמר – שיש ב' טעמים לפטור את הגוזל מתנו"כ – או שלומדים מ'זה' או שהטעם הוא מפני שזהו ממון שאין לו תובע ספציפי.
התוס' [חולין דף קל:] אומרם שהנ"מ בין השיטות הוא האם הגזלן חייב לצאת ידי שמים ולתת לכהן את שגזל? לטעם שזהו גזה"כ – פטור. לטעם שזהו ממון שאין לו תובעים – חייב. והר"ן חולק ופוטר בכל אופן.