שלום לכבוד הרב,
אודה לכבוד הרב אם יוכל לעשות לי סדר בדיני עיקר וטפל.
בסימנים שמדברים בדין זה בשו"ע בדין שני מינים שמעורבים, איך להגדיר מה הוא העיקר. האם הולכים אחרי מה שהאדם חפץ יותר והוא נקרא העיקר ועליו מברכים. כמו שמופיע בשו"ע ובמשנ"ב בסימן ריב ס"ק א באמצע הסעיף. וכמו שמופיע בסימן רב סעיף ד, שהולכים אחר כוונת האדם. ואע"פ שאותו המאכל הוא המעט בתערובת, הוא הופך לעיקר.
או שהולכים אחר הרוב בכל אופן – והוא הופך להיות העיקר ועליו מברכים כמו שמופיע בסימן רד ס' יב, ובסימן רח ס' ז.
תודה!
השאלה שלך