שלום לרב:
לצערי בקריאת פרשת זכור שמעתי מחזן שלא מבטא כהוגן את הקריאה של זכור, אז שאלתי האם אני יכול
מבחינה הלכתית לקורא את פרשת זכור שהספר תורה עצמו בתוך ההיכל (מתי שאני יגלול את הפרשה הבאה ביום שישי בצהרים), לעצמי (לא להוציא את הספר לבימה). וכך אני יצא ידי חובה כי אני קורא כהוגן?
1 תשובות
שלום
נחלקו הפוסקים האם המצוות עשה בקריאת זכור היא דוקא במנין ובס"ת, או די רק בס"ת, או שמספיק אפילו חומש.
ולכן אם תקרא בס"ת כשר בטעמים בלא ברכה, זה מספיק לדעת המשנ"ב וכ"פ בשו"ת בנין שלמה סי' נד.
אין צורך להוציא את הספר מההיכל, הגם שמעיקר הדין יש לומר שאין מניעה אף להוציאו.
השאלה שלך