שלום לכבוד הרב בועז שלום , שלומכון יסגא .
שאלה שמטרידה אותי, ועוד אנשים רבים כבר זמן מה .
ידוע שישנן תקופות שונות של חכמי ישראל [תנאים, אמוראים, סבוראים, גאונים, ראשונים, אחרונים]
השאלה היא, מי קבע זאת, וכיצד זה נקבע ?
איפה עובר הקו בין תקופת התנאים והאמוראים לדוגמא ?!
השאלה מתעצמת שבעתיים, מכיוון שאם ההבדל היה "סמנטי" בלבד – ניחא . אבל הרי ידוע שאמורא לא יכול לחלוק על תנא, וכן אחרון לא יחלוק על ראשון וכו' …
וכן רב הוא "תנא ופליג", כך שיש לכך השלכות הלכתיות עצומות ע"פ מה שאני מבין …
האם הרב יוכל לעשות לנו סדר בעניינים ?!
תודה ענקית מראש
השאלה שלך