2 תשובות
ענין הטחינה הגולמית דשו בו רבים מהפוסקים, יש חוששים בו לאיסור שבת של לישה כיון שבתחילה נהיה עב ורק אח"כ מתרכך [שמירת שבת כהלכתה, הרב רצאבי בעולת יצחק סי' נו, שבט הלוי, חוט שני להגרנ"ק, הגרשז"א [אא"כ ישים הרבה מים שלא תהיה כלל עבה גם לא בתחילה, וישנה בצורת הבחישה, כגון שתי וערב ולא בסיבוב, וכך נוקט להקל בתנאים אלו גם הגריש"א]
מאידך יש מתירים מסברות שונות, וביניהם האורל"צ [ח"ב פל"ג ס"ז] המנוחה ואהבה [אלא שילוש בנחת וסמוך לסעודה בלבד].
הילקו"י הביא שיש אוסרים ומתירים, ויש לחוש לאוסרים.
אבל לחזור לדלל טחינה שכבר נילושה ורק מעט נתקשתה – יש להקל.
השאלה שלך