3 תשובות
שלום
הגמ' בקידושין דף ט' אומרת שבקידושי כסף [והאחרונים כותבים שה"ה בקידושי ביאה] א"צ לשמה, ולכן בכל אופן זה תפס.
שלום הרב
אינני השואל, אך יש לי שאלת המשך
אם כך הדין בקידושי ביאה, אז פנוי הבא על פנויה [כמו שלצערנו ה' ישמור יש היום "חבר וחברה" ה' ישמור ויציל].
האם היא נחשבת מקודשת ?? ומה אם היא תתחתן לאחר מכן וכו'?
תודה
לאשר שלום
שאלתך היא שאלה טובה, גם בלי בקשר למה שכתבנו.
אכן חז"ל אומרים שאם אדם בא על אשה פנויה, פעמים ואנו אומרים 'אין אדם עושה בעילתו בעילת זנות' ומן הסתם התכוון לקדשה בזה.
אולם בזמננו אנן סהדי איפכא, היות וברשיעי עסקינן, ברור לנו שהלה עושה בעילתו בעילת זנות, ואין כוונתו לקדשה והיא אינה מתכוונת להתקדש, אין ספק שאינה מקודשת.
על כל פנים יש שחששו בזוגות שחיו במשך זמן ארוך יחד להצריכם גט לחומרא, וכן שמעתי שעשה הגר"נ קרליץ.
השאלה שלך