.

אם אינך זקוק לישועה - אל תלחץ כאן

.

שיחה קצרה ובה התייחסות למצב היום

מתעסק בקריינות?

אנו זקוקים לך! >>>

השיעורים באתר לעילוי נשמת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה זלה"ה

קרא פרק תהלים לעילוי נשמתו>>

 
שאל את הרב – השאלותקטגוריה: אמונהשכר מצוה בהאי עלמא ליכא – אז כיצד משלם לשונאיו בעוה"ז?
יובל נשאל לפני 2 שנים

בספר מכתב מאליהו, כרך א' – האושר והשכר בעוה””ז – ג. שכר מצוה בעולם הזה
לפי דברי הרב דסלר, ולפי הדרך בה הרב בועז שלום הסביר את הדבריו, כוונת הגמרא באומרה "שכר מצוה בהאי עלמא ליכא", שלא ניתן ולא שייך בכלל לתת שכר בזה העולם עבור המצוות מכיוון שאין לנו כלים להכיל אותם, ואפילו קורת רוח אחת בעולם הבא לא משתווה לכל תענוגות העולם הזה של כל האנשים מכל הדורות וכו'…
כיצד זה מסתדר מול דברי חז"ל שאומרים שהקב"ה "ומשלם לשונאיו אל פניו להאבידו" כלומר נותן לרשעים את החלק שלהם בזה העולם, כלומר נותן להם שכר עבור המצוות הבודדות שעשו, ובכך מעניש אותם לגמרי בעולם הבא, וזאת כדי שלא ירוויחו בעולם הבא מהמצוות שלהם.
אבל לפי דברי הרב דסלר, לא ניתן בכלל לשלם בזה העולם אפילו מצווה קטנה שבקטנות! מספיק שאדם הניח תפילין פעם אחת וזה כבר שכר עצום…

תודה רבה!

 

Print Friendly, PDF & Email
1 תשובות
הרב בועז שלום צוות נענה לפני 2 שנים

ליובל שלום
אכן הדברים הם מהגר"ח שמולביץ, והוא אף מיישב את שאלתך, שכל מה שנאמר הוא כשאדם עושה מצוה לשם ה', אזי לשכרו אין ערוך ואין שיעור ואין כלים לקבלו בעוה"ז, אך כשאדם הוא רשע שאינו מאמין בעוה"ב – והראיה שהוא משקיע כל זמנו ומרצו בעוה"ז, אם גם פעם קיים מצוה – אין שום בעיה לתת לו שכרו כאן בעוה"ז, שהרי זו מצוה דלה ופעוטה שלא נעשתה מתוך אמונה בה' ובתורתו.
ובהזדמנות אחרת הבאנו מדבריו שאמר שהאדם קובע את שכר מצותיו, שאם הוא מוכן להפסיד שיעור תורה בשביל ריווח של 50 ש"ח, אזי התעריף שהוא קבע לשיעור תורה הוא פחות מחמישים ש"ח, ואין בעיה בסכום כזה לשלם לו על שיעור תורה שבו השתתף…
 

Print Friendly, PDF & Email
השאלה שלך

1 + 17 =

. כל שיעורי הרב במדיה דיגיטאלית!!

נגן דוקו סיקס עם כרטיסדיסקונקי 128נגן רויזו5דיסקונקי 256 03נגן רויזו + 128דיסקונקי 256תמונה משנת החלומות