.

אם אינך זקוק לישועה - אל תלחץ כאן

.

שיחה קצרה ובה התייחסות למצב היום

מתעסק בקריינות?

אנו זקוקים לך! >>>

השיעורים באתר לעילוי נשמת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה זלה"ה

קרא פרק תהלים לעילוי נשמתו>>

 
שאל את הרב – השאלותבג"ד כפ"ת בראש מילה כשאהו"י סמוך – ובכל זאת נשאר הדגש, מדוע?
גדי הרוש נשאל לפני 10 חודשים

שלום לרב!
שאלתי בעבר למה בפרשת חוקת ה-פ' של פרה אדומה רפויה, והרב ענה כי המילה לפניה "אליך" הייתה אמורה להופיע עם "ה" על פי הנשמע [כמו 'אליכה'] ואז לפי הכלל של "אהו"י סמוך" – אותיות אהו"י לפני בג"ד כפ"ת מורידים את הדגש.
בפרשת השבוע בעז"ה שנקרא בשבת הקרובה (ראה) מופיעה המילה פסח פעמיים עם דגש, למרות שלפניה יש מילה עם קמץ (על משקל דומה כמו בפרשת חוקת) המילים מופיעות בפרק טז פסוק א "ועשית פסח" ובפסוק ב "וזבחת פסח".

Print Friendly, PDF & Email
1 תשובות
הרב בועז שלום צוות נענה לפני 10 חודשים

לגדי שלום
אכן יש כלל דקדוקי ששולל את רפיון הפ' במילה ועשית פסח, והוא נקרא 'אתי מרחיק'.
כתב בהקדמה לסידור מהר"ר שבתי סופר:
אתי מרחיק, הוא כשתבוא בסוף התיבה ה״א נוספת אחר הקמ״ץ בין שהה״א כתובה בין שאינה כתובה רק שהקמ״ץ מורה עליה [כמו 'אליך' – 'אליכה'] ונגון הטעם הוא באות שלפני הקמ״ץ אז אות בג״ד כפ״ת שאחריה בדגש.
שהה״א כתובה כמו ואעידה בם (דברים ל״א) ושאינה כתובה כמו ועשית(ה) פסח (שם ט״ז).
וצריך שיהיה נגון הטעם או מתג בתיבה שראשה בג״ד כפ״ת דוקא על אות הראשונה [כאלה שהבאתי] באופן שלא יהיה בין נגוני הטעם של שתי התיבות רק נקודה אחת והוא הקמ״ץ שלפני ה״א הנוספת. אבל אם יהיה נגון הטעם מלרע בתיבה שראשה בג״ד כפ״ת אז היא רפה כמשפט.
צירפתי התייחסות נוספת לענין זה שמופיע ב'תהלים המפורש' לרב אלמליח בתוספת דוגמאות:

Print Friendly, PDF & Email
השאלה שלך

5 + 18 =

. כל שיעורי הרב במדיה דיגיטאלית!!

נגן דוקו סיקס עם כרטיסדיסקונקי 128נגן רויזו5דיסקונקי 256 03נגן רויזו + 128דיסקונקי 256תמונה משנת החלומות