.

אם אינך זקוק לישועה - אל תלחץ כאן

.

שיחה קצרה ובה התייחסות למצב היום

מתעסק בקריינות?

אנו זקוקים לך! >>>

השיעורים באתר לעילוי נשמת אביו של הרב,

ר' חיים בן סעדה זלה"ה

קרא פרק תהלים לעילוי נשמתו>>

 

מסכת ברכות – דף היומי

סדרת השיעורים בדף היומי

 

Print Friendly, PDF & Email

לחצן-הורד-למחשבך-קטגוריה

12 תגובות על “מסכת ברכות – דף היומי”

בעת כתיבת תגובה - נא ציין את שם הסרטון / קובץ השמע, על מנת שנבין אותך טוב יותר, תודה.

  1. מרדכי לוי הגיב:

    הגאולה הפרטית שלי !!!
    הדף היומי בהגשת הרה"ג בועז שלום !
    יישר כח.

  2. אייל סבאג הגיב:

    לא ניתן לשמוע את השיעורים בדף היומי החל מדף כח

    • בועז שלום הגיב:

      לאייל שלום
      אתה צודק, לוקח לנו זמן להעלות את החומר…
      בכל אופן ניתן לשמוע את השידור הישיר של השיעור בקול הלשון.

  3. עמית ברוכי הגיב:

    סוף סוף! כמה חיכינו

  4. מרדכי לוי הגיב:

    שלום לכבוד הרב !
    ישר כח לרב על השיעורים המרתקים.
    בשיעורי הדף היומי במסכת ברכות דף ב עמוד ב
    חסר קטע שלם בשליש האחרון של העמוד ד"ה "ועני וכהן חד שיעורא הוא? ורמינהו…"
    20 שורות מלמטה.
    תזכו למצוות !

    • בועז שלום הגיב:

      תודה על הדברים, ועל ההערה, אנו שמחים ומודים על כל תיקון והערה לטובת שומעי השיעורים.
      הקובץ תוקן.

  5. אורן אלקבץ הגיב:

    שלום לרב ולצוות!
    בשיעור על דף ל"ט – השיעור נקטע באמצע עמוד ב

  6. איתי הגיב:

    שלום הרב
    דף כ"ט עמוד ב הועלה פעמיים
    מדקה 32 עד הסוף

  7. דוד מימון הגיב:

    שלום כבוד הרב!
    תודה רבה על השיעורים הברורים והבהירים.יש לי כמה שאלות על ברכות דף ב ברשות הרב:
    1] בשאלת הגמרא "תנא היכא קאי", הגמרא לא ידעה את הפסוק "ובשכבך ובקומך"?
    2] לא כל כך הצלחתי להבין את כוונת הגמרא בשאלה "וממאי דהאי ובא השמש וכו', הרי זה מפורש בברייתא לפני כן: ביאת שמשו מעכבתו מלאכול בתורמה ואין כפרתו וכו'?
    תודה.

    • הרב בועז שלום הגיב:

      לדוד שלום
      א. שאלתך טובה, וכבר הקשו כן רבים מהאחרונים. אזכיר תירוץ אחד שהביאוהו כמה אחרונים [עי' זרע יעקב ועוד] שהיות ויש מחלוקת אם ק"ש דאורייתא או דרבנן [- ולשיטה זו את הפסוק של 'ובשכבך ובקומך' מעמידים אותו על חיוב לימוד התורה], לכן שואל תנא היכא קאי. מהיכן לך כלל חיוב ק"ש? ולפ"ז מתקשרת לזה גם השאלה השניה – שיפתח בשחרית ברישא, שכל הענין להקדים הוא משום שהקדים הפסוק 'ובשכבך', ואם הפסוק בכלל מדבר על ד"ת ולא על ק"ש – אז שיקדים שחרית כתמידין.
      ב. ביאת שמשו מעכבתו כו' אפשר לבארו – זריחת שמשו מטהרתו, כשהשמש באה בתחילת היום. מנין לנו שזו שקיעה? ועל התנא של הברייתא עצמה ג"כ מבררת הגמ' מה הכריחו להבין כך בפסוק.

תגובות הגולשים

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

. כל שיעורי הרב במדיה דיגיטאלית!!

נגן דוקו סיקס עם כרטיסדיסקונקי 128נגן רויזו5דיסקונקי 256 03נגן רויזו + 128דיסקונקי 256תמונה משנת החלומות